BasBQ
Beef en Steak

Ibe(er)rico Ribs met enorme tegenvaller

 

Numiah

Sprokkelaar
Berichten
29
Gisteren was het zover. Ik had nog drie ribben in de vriezer liggen van de Sligro. (DeRaza ibérico)
Twee verpakkingen opengemaakt, niets aan de hand.
De derde.... Ja hoor, berenvlees. Eén ieder die het weleens heeft geroken weet meteen wat ik bedoel.
Het ruikt precies naar een varkensstal!
Dit is dus de DERDE keer dat mij dit overkomt bij de Sligro Breda. Vorige keer nog met ribfingers.
Ik ga er vanaf nu niet meer naar toe voor varkensvlees. Iets met een ezel en stoten?
Daar gaat dus je voornemen om lekkere ribbetjes te gaan maken. Dus hup, naar de slager en wat extra ribs bijhalen.
Hieronder de foto's en is het uiteindelijk nog goed gekomen.

Het is een 2-2-1 methode geworden op 120°.

Na een paar uurtjes marineren op de Q.

IMG_2302.JPG


Vandaag was het eikenhout:
IMG_2301.jpg

Insmeersel met daaronder 4 grote aardappelen die liggen te poffen.
IMG_2305.JPG


Tijd voor een flink Kasteeltje ;)
IMG_2307.JPG


Kolfje erbij maken:
IMG_2309.JPG


Uiteindelijk heerlijk gesmuld:
IMG_2310.JPG
 
Is het toch nog goed gekomen! Plaatjes zien er fantastisch uit in ieder geval
 
Ziet er heerlijk uit, mooie foto’s en een prachtig biertje om het mee af te sluiten (y)
 
Lekker man! Goed gerepareerd!
 
Oh getsiederrie berenvlees 🤢 hebben wij ook een keertje gehad en die geur vergeet je nooit meer!
Gelukkig is alles goed gekomen en en hebben jullie nog kunnen genieten van heerlijke ribben, ze zien er mooi uit!
 
Ribben zien er goed uit zeg
Nice
 
Lekker!

Uiteindelijk gelukkig alles goed gekomen.
(Denk niet dat Sligro Breda er per se iets aan kan doen)
Maar is niet tof.
 
Mooi ribs, altijd vervelend als een product niet goed is.
Je kan het beter gewoon melden bij de Sligro, dan kunnen ze er tenminste iets aan doen.
 
Ooit ook een ervaring met berenvlees bij de Sligro. SligroSlager vertelde mij wat de oorzaak zou kunnen zijn. Dit heb ik kennelijk weggestopt, want vergeten. Overigens toen een mooie nieuwe procureur meegekregen. Was nog een paar ons zwaarder ook. Hulde voor de SligroSlager in Haarlem. Btw. Ribjes zien er lekker uit!!
 
Ik ben nog in onderhandeling met de Sligro Breda.
De Sligro koopt dit extern aan, dus hier valt inderdaad niet veel te verwijten natuurlijk.

Ze zijn alleen niet zo meebuigend zoals in Haarlem.
 
Ik ben nog in onderhandeling met de Sligro Breda.
De Sligro koopt dit extern aan, dus hier valt inderdaad niet veel te verwijten natuurlijk.

Ze zijn alleen niet zo meebuigend zoals in Haarlem.
Let wel dat zeker Iberico varkensvlees uit de vacuumverpakking best wel flink kan stinken.
Ik heb het heel vaak meegemaakt met vooral rib racks, maar ook bijvoorbeeld secrecto kan ook wel onprettig rieken.
 
Klopt hoor Ewald.
Maar omdat ik drie losse verpakkingen had kwam ik er achter dat er één met kop en schouders bovenuit stak.

Inmiddels ook reactie van de Sligro. "Kan gebeuren meneer".
 
Terug
Bovenaan Onderaan