Vandaag een vriend op visite gehad met zijn gezin ivm de verkaardag van de jongste telg hier. Anderhalve week geleden kreeg ik het verzoek om voor de gelegenheid pulled pork te maken. Prima! 
De voorraard was toch net op. Mooie gelegenheid om ook de vriezer vol te gooien. Dit keer het vlees besteld bij onze vrienden van beefensteak.nl
Normaal gesproken gebruik ik eigenlijk altijd een procureur van iets van 3kg. Wanneer je hier echter met 5 volwassenen en 4 kinderen van eet én je gooit aan weerzijden een maaltijd over de schutting én voor je schoonouders bewaar je ook een portie, dan hou je niets over om in te vriezen...
Prima moment om eens een Boston Butt te gebruiken. 7,5 kg schoon aan de haak, weer eens iets anders
Even een paar fotootjes...
De vrijwilliger voor vandaag:
Mooi jasje erop (de Jerk kruiden van Dennis bevielen de vorige keer verrassend goed op de pulled pork, dont change a winning team!)
Bij procureur heb ik een inschatting hoe lang het erop moet, maar deze lijkt toch een stuk dikker. Dan maar het zeker voor het onzekere en 's nachts beginnen. Rond 1:00 beginnen met beetje voorbereidingen en om 2:30 ligt het vlees op het ei.
Rond half 8 zag het er prima uit, mooi donkere kleur en de korst mooi vast.
Aluminium jasje erom (dat viel nog vies tegen met zo'n groot stuk) en voor de zekeheid ook een extra lekbakje. Mocht het tóch tussen de folie door komen, kan ik het later alsnog gebruiken.
Rond een uurtje of 12 was het boterzacht en mocht het uitwasemen.
Even een klein stukje snoepen voordat het mag rusten.
Opnieuw inpakken, handdoekje extra erop en de oven in (die uiteraard uit stond, en puur als tochtvrije opbergplek gebruikt werd!). Rond 16:30 begonnen met pullen, wat een feest (en het was nog bijna heet genoeg om je aan te branden)
Voor de smaak nog een paar eetlepels rubs erbij, niets meer aan doen
Dit keer ook coleslaw erbij gemaakt (bedankt voor de receptuur @Dominique !
En ook de Kimchi mayonaise mocht niet ontbreken, danjewel @noskos !
Tja, wat valt er nog aan toe te voegen? Das gewoon zalig!
Bedankt voor het kijken

De voorraard was toch net op. Mooie gelegenheid om ook de vriezer vol te gooien. Dit keer het vlees besteld bij onze vrienden van beefensteak.nl
Normaal gesproken gebruik ik eigenlijk altijd een procureur van iets van 3kg. Wanneer je hier echter met 5 volwassenen en 4 kinderen van eet én je gooit aan weerzijden een maaltijd over de schutting én voor je schoonouders bewaar je ook een portie, dan hou je niets over om in te vriezen...
Prima moment om eens een Boston Butt te gebruiken. 7,5 kg schoon aan de haak, weer eens iets anders

Even een paar fotootjes...
De vrijwilliger voor vandaag:

Mooi jasje erop (de Jerk kruiden van Dennis bevielen de vorige keer verrassend goed op de pulled pork, dont change a winning team!)

Bij procureur heb ik een inschatting hoe lang het erop moet, maar deze lijkt toch een stuk dikker. Dan maar het zeker voor het onzekere en 's nachts beginnen. Rond 1:00 beginnen met beetje voorbereidingen en om 2:30 ligt het vlees op het ei.

Rond half 8 zag het er prima uit, mooi donkere kleur en de korst mooi vast.

Aluminium jasje erom (dat viel nog vies tegen met zo'n groot stuk) en voor de zekeheid ook een extra lekbakje. Mocht het tóch tussen de folie door komen, kan ik het later alsnog gebruiken.

Rond een uurtje of 12 was het boterzacht en mocht het uitwasemen.

Even een klein stukje snoepen voordat het mag rusten.

Opnieuw inpakken, handdoekje extra erop en de oven in (die uiteraard uit stond, en puur als tochtvrije opbergplek gebruikt werd!). Rond 16:30 begonnen met pullen, wat een feest (en het was nog bijna heet genoeg om je aan te branden)
Voor de smaak nog een paar eetlepels rubs erbij, niets meer aan doen

Dit keer ook coleslaw erbij gemaakt (bedankt voor de receptuur @Dominique !

En ook de Kimchi mayonaise mocht niet ontbreken, danjewel @noskos !

Tja, wat valt er nog aan toe te voegen? Das gewoon zalig!
Bedankt voor het kijken

Laatst bewerkt: