BasBQ
Beef en Steak

Hulp nodig: Pulled Pork

 
 

paul

Vuurmaker
Berichten
84
Hallo BBQ-vrienden

Ik heb even jullie hulp nodig.
Vanochtend om 7:45 mijn pulled pork op de BBQ gelegd. Rond een uur of 13:00 uur heb ik hem ingeglazed en rond 15:00 uur stond hij al een tijdje op 66C en toen heb ik hem ingepakt.

Nu een uur later is de temperatuur van de BBQ niet veranderd (107C), maar de temperatuur van de pork is flink teruggevallen naar 60C. Ik dacht dat bij het inpakken de temeratuur zou stijgen en niet dalen?!?

Heb even jullie hulp nodig en jullie advies... Wie kan hier wat zinnigs over roepen? Gewoon ingepakt laten?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Ik zou eens beginnen met de temperatuur op te schroeven naar 120?. Dat is de juiste temperatuur voor het wedstrijdrecept. Verder zou ik me niet te druk maken. Elk stuk vlees reageert weer anders. Zijn je thermometers betrouwbaar?
 
Ik denk dat ie gewoon even tijd nodig heeft, heb je hem helemaal goed ingepakt zonder gaten in de folie?
Gewoon laten liggen, het ene stuk vlees is het andere niet. Denk dat het wat te maken heeft met "the zone".
 
Ik zal de temperatuur wat opschroeven. - Thermometer lijkt wel betrouwbaar, maar moet ik nog effe nakijken.
Hij is kruislings ingepakt (2 lagen) dus dat zit wel goed; had eigenlijk gehoopt rond 18:00 klaar te zijn, maar dat zal lastig worden denk ik nu...

Ander vraagje - Is het ook mogelijk om tot 86 graden te gaan. Vorige keer had ik 88 graden en leek mijn PP wat te droog te zijn..
 
In twee uur kan het best hard gaan hoor, al heeft ie natuurlijk ook tijd nodig om te rusten. Of je het uitmaakt of je tot 86 graden gaat weet ik niet. Ik denk dat de "droogheid" van je vlees vooral ligt aan het soort vlees en de hoeveelheid vet hierin.
 
Pas na 88?C is het vlees uit elkaar te trekken. Ik ga dan prikken met mijn thermapen, niet voor de temperatuur maar om te kijken of hij er zonder weerstand in gaat. Soms moet hij nog wat langer zelfs.
 
Thanks voor de hulp allemaal - Temperatuur gaat nu goed omhoog nu 67C. Niet dat ik dadelijk te vroeg klaar ben he? ;-) :D :D
 
Haha mooi zo! Goed gedaan! Niet droog deze keer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan