BasBQ
Beef en Steak

Hulp gezocht! Info bekend over de Broilfire Barbecue Smoker 16 inch?

  • Onderwerp starter Veldhuizen
  • Startdatum
V

Veldhuizen

Gast
Beste bbq-fanaten! :)

Ik wil voor mijn partner een BBQ aanschaffen. Hij vindt BBQ-en erg leuk, maar is nog wel als een 'beginner' te beschouwen...
Ik was wat aan het surfen op het net en kwam toen de Broilfire Barbecue Smoker tegen.

Link: http://www.oklahomabbq.nl/oklahoma/basic/16inch_smoker.htm

De BBQ ziet er erg stoer uit (vind ik) en het indirect BBQ wat je hiermee doet lijkt me ook wel erg handig. Dit voorkomt natuurlijk het eventueel verbranden van vlees, maar als het goed is komt de houtsmaak toch wel tot zijn recht bij deze BBQ. Ik ben echter een redelijke leek op dit gebied, dus alle ervaringen/tips etc zijn van harte welkom!

Alvast bedankt!
 
Ik kan via de link nergens de dikte van het gebruikte materiaal vinden. De dikte is best belangrijk ivm warmte afgifte naar buiten en daar wil je het tenslotte niet hebben.

Voor indirect barbecue?n zou ik eerder gaan voor een Weber of een ei.
 
Ofset smokers, zijn leuke smokers.... maar ik raad ze niet aan voor de beginnende barbecuer.

Ze vereisen nogal wat werk, en hebben nogal wat hotspots waardoor het best lang duurt eer je hem een beetje onder de knie hebt.

Voor beginnende barbecuers raad ik altijd een ketel bbq aan zoals Weber of Outdoorchef. Hiermee kan je ouderwets grillen maar ook indirect barbecuen.

Kijk vooral goed op Marktplaats daar worden er velen aangeboden voor een schappelijke prijs, zeker de Weber barbecues zien er na wat TLC (tender love & care) weer uit als nieuw en gaan nog jaren mee.

Als maat zou ik voor een 57 cm gaan.
 
Frits +1
 
Sluit me ook aan bij Frits en Lowietje, Ik ken dit type bij iemand die ook dacht een leuke deal te maken, maar door het dunnen plaatwerk is alles snel kromgetrokken en uit frustratie over het niet kunnen werken ermee is deze als een soort grill gebruikt door onderin kolen te leggen en als vuurbak te gaan gebruiken. Jammer denk ik dan
 
Alle waar naar zijn geld zegt het spreekwoord.
Dus als je er even over nadenkt, voor ?159,- een goede oklahomasmoker???? Nee dat kan niet echt wat zijn.
Dus zoals mijn voorgangers al zeiden. Voor dat geld een mooie weber.
 
Het ligt er helemaal aan hoe graag je partner met echt vuur speelt. Ik ben voor low and slow ook met een "el cheapo" begonnen.

20141209_183427.jpg


En daar heb ik mijn eerste PP op gemaakt met enkel op hout gestookt. Je moet echter wel leren omgaan met een offset. Het is totaal anders dan een kogelbbq.
Dus als hij van eenvoudig en gemakkelijk houd, dan een kogelBbq en anders mooi een offset kopen. Kan hij mooi met vuur spelen.  ;)

Ik heb nu een Oklahoma Joe 16" longhorn welke wekelijks gebruikt wordt. (enkel op hout) (onder andere, ik ben nogal een verzamelaar op outdoor cooking gebied  :))
 
Ik heb deze BBQ het was niet m'n eerste Q maar wel smoker. Ik vond/vindt het aanklooien wel leuk, maar daar moet je maar net zin in hebben. Ik heb hem inmiddels flink wat keren gebruikt en hij staat er nog prima bij. Kwalitatief niet de beste Q maar ik heb er wel lol mee. Ik vind het die 150 euro wel waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan