BasBQ
Beef en Steak

Hulp gevraagd: Pulled Pork, in etappes

 
 
 

Camillio020

Kooltjesharker
Berichten
101
Hey allemaal,

Geen idee of ik hier dit draadje mag beginnen, laat maar weten als het ergens anders moet staan.

Ik heb het volgende 'probleem':

- Zondag om 16:30 wil ik een procureur pullen en opdienen (bereiding als wedstrijdrecept van Noskos)
- Ik kan niet om 06:30 opstaan om het vlees er op te gooien omdat ik de avond er voor een bbq heb met een mooie picanha waarbij veel gedronken gaat worden!
- Wel kan ik de procureur verder laten garen op zondag en dan aflakken
- Zaterdag kan ik het een en ander voorbereiden, maar om 19:00 moet er een mooie dikke picanha op de Bastard
- Hoe plan ik dit zodat ik zondag een verse Pulled Pork op kan dienen?

Zelf dacht ik aan het laten garen van de procureur tot hij een bark heeft en dan inpakken in alufolie en van de bbq afhalen.... Maar dan gaart hij natuurlijk door, dus kerntemperaturen zijn dan ook niet meer te vertrouwen.

Wie weet hoe ik dit aan kan pakken?

Bedankt alvast :D
 
Helemaal afmaken op zaterdag en pullen. Zondag opwarmen? (Of de picanha zondag gaan doen en lekker de PP op zaterdag :D )
 
Met mijn bovenbuurman. Gewoon op zaterdag vroeg beginnen, inpakken om sneller door de zone te komen. Dan pullen en met saus op smaak brengen en in de koelkast terugkoelen. Zondag opwarmen in bijv. magnetron met wat extra saus indien nodig.
 
Je Q wat hoger op temp zetten. Als je een procureur hebt van zeg 2kg en deze rond 10:00 op de Q legt met grofweg 125-135 graden dan ben je er tegen 17:00-18:00 wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan