BasBQ
Beef en Steak

Hulp gevraagd bij keuze thermometer...

 
 

Laurens86

Tondelzoeker
Berichten
18
Hallo BBQ collega's,

Graag wil ik een thermometer kopen waar ik de temperatuur van de bbq mee kan meten en meerdere stukken vlees.
Nu had ik eerst de thermometer van weber op het oog maar ik las al dat hier af en toe wat problemen mee zijn.
Vervolgens zag ik de maverick ET-735 en ga zo maar door...

Hebben jullie voor mij wat tips waar ik aan moet denken bij mijn keuze, ervaring met een bepaald merk/type of wat stof om over na te denken waar ik wat aan heb bij mijn keuze?

Alvast bedankt voor de reactie!

Laurens
 
Werkt deze ook via Bluetooth en je smartphone?
Zo ja, is dat wat of is een aparte ontvanger makkelijker?
 
Nee die werkt met een aparte ontvanger. Neus eens rond dan zal je zien dat een hoop met de smartphone verbindingsprobleempjes hebben.
 
Laurens86 zei:
Werkt deze ook via Bluetooth en je smartphone?
Zo ja, is dat wat of is een aparte ontvanger makkelijker?
Daarom ben ik voor de et733 gegaan!!  Prima ding,  net een babyfoon voor je bbq
 
Ik gebruik ook, met veel plezier, een Maverick. Weinig problemen met de ontvangst in huis, BBQ's staan zo'n 15m van het huis.
De verbindingsproblemen bij thermometers met een app op je smartphone zitten vaak in het beperkte bereik van de blauwe tand, zeker als er een of meer muren tussen zitten
 
Ceriel zei:
Ik gebruik ook, met veel plezier, een Maverick. Weinig problemen met de ontvangst in huis, BBQ's staan zo'n 15m van het huis.
De verbindingsproblemen bij thermometers met een app op je smartphone zitten vaak in het beperkte bereik van de blauwe tand, zeker als er een of meer muren tussen zitten

dat is de reden waarom ik laatst ook de et-733 gekocht heb.
leuk al die appjes op je smartphone, maar heb eigenlijk liever een goed werkend onafhankelijk apparaat.
 
+1 voor de maverick et-733.  Top ding! Met dezelfde reden aangeschaft dat ik niet afhankelijk wilde zijn van mijn telefoon en bluetooth.
 
Ik heb de cheapo van de Cranenbroek. Nadeel is dat er maar 1 pen aan zit, dus maar 1 temp tegelijk meten. Maar de prijs is wel lekker, ?18,45. Bereik eigenlijk nog maar 1 x problemen mee gehad, 30 meter verder binnen met een aantal stenen muren ertussen...
 
Ik maak vaak gebruik van de maverick 732, voor de gecontroleerde sessies ( low en slow ) maak ik gebruik van de heatmeter!

Voordeel maverick eenvoudige setup zeer groot bereik.

Voordeel heatmeter 4 probes, wifi en de blower die de controle van de temperatuur goed controleert, en daarbij leuke logging!


 
Maverick, gewoon goed!
vaak is eenvoud het beste.
 
Maverick gaat jaren mee.
Bij meerdere stukken prik ik er een paar van de Ikea bij of gebruik de heatermeter van Nosmo
 
Ik zal proberen het "evenwicht" wat te herstellen... :)
Ik heb de iGrill2 en tot op heden hartstikke tevreden.
Ik kan zeggen dat de probes handig zijn, de temperatuur makkelijk afvte lezen van display en telefoon, de bluetooth verbinding prima is en de voorgeprogrammeerde temperaturen een prima hulpmiddel zijn, maar dat doe ik niet. Er zijn vast nog wel meer tevreden gebruikers van de iGrill2.

De Maverick lijkt ook prima en recensies zijn goed, dus lijkt me meer een kwestie van persoonlijke keuze en budget.
 
Ik heb ook een Maverick ET-733, maar het instellen vind ik een drama. Gebruik hem alleen maar om op afstand de temperatuur af te lezen en dat werkt super. (ook bij lange sessies).
Tzt ga ik voor Igrill2, mobiele telefoon heb ik altijd bij me, kan ik dus altijd de temperatuur controleren
 
McPeet zei:
Ik heb ook een Maverick ET-733, maar het instellen vind ik een drama. Gebruik hem alleen maar om op afstand de temperatuur af te lezen en dat werkt super. (ook bij lange sessies).
Tzt ga ik voor Igrill2, mobiele telefoon heb ik altijd bij me, kan ik dus altijd de temperatuur controleren

+1 was al bang dat ik de enige was... :-S

Ik las dat er overigens, mocht iemand geinteresseerd zijn, op een (ander) bbqforum een groupbuy voor de ET is gestart. Kost 67,50 excl verzenden.
 
Maverick rules... :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan