BasBQ
Beef en Steak

Hulp bij reparatie OTP nodig!!!!

 
 
 

WillemHvdW

Kooltjesharker
Berichten
177
GHMNBG&&ghJJ***!!!!!! !

Ben ik gisteren mijn tuin wat aan het schoonmaken (je weet wel, bladafval ed opruimen) rij ik mijn Weber OTP appelgroen even van zijn plek, valt een pootje uit de houder. Helaas zie ik dit niet dus toen ik hem weer neer wilde zette viel de hele handel op zijn kantje. Resultaat:

Deuk in de deksel omdat deze precies op een handvat is gevallen en zowel op de deksel als bij het handvat is er wat van de lak afgesprongen. Voorzover ik kon nagaan was er aan de binnenkant gelukkig niks beschadigd.

Om te voorkomen dat de hele handel gaat roesten wil ik de beschadiging van de lak gaan bijwerken maar ik heb geen idee wat ik hiervoor het beste kan gebruiken.

Zijn er onder de DIY-ers mensen die mij van advies kunnen voorzien. Indien ik het goed kan repareren is dit dan met lak die in kleur gemaakt kan worden/te verkrijgen is of zal dit standaard zwart of wit worden?

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen
 
Heb in het verleden iet soortgelijks met mijn WSM gehad.
Die heb ik bijgewerkt met autolak  ( gelukkig zwart) en daarna afgewerkt met autovernis ( de laatste lakkaag van metallic lak).
na het drogen een aantal uren rustig stoken om de lak langzaam uit te harden en eventueel nog wat napolijsten metr polijstpasta.

dit heeft goed gewerkt en was alleen van dichtbij nog zichtbaar.

een WSM wordt natuurlijk nooit zo heel warm.

suc6 met de reparatie.
 
Ik "repareerde" vroeger dit soort beschadigingen aan de de buitenkant van mijn zwarte OTP met vuurvaste verf (spuitbus). Dit is spul dat ze ook op bijv. het spruitstuk van een automotor gebruiken. Het kan iets van 600 gr. C. hebben. Het enige nadeel was dat het matte verf was. Je blijft het dus wel zien. Deze OTP is zo'n 10 jaar geleden naar mijn zusje gegaan en wordt daar nog regelmatig gebruikt.
Of ze dit spul ook op kleur kunnen maken weet ik niet.

suc6 met de reparatie.
 
herkenbaar, heb ik gehad met mijn groene OTP.
als alleen de groene toplaag eraf gesprongen is en de zwarte onderlaag zit er nog heb je van roest geen last.
als reparatie heb ik destijds een email reparatie verfstift gekocht bij een DHZ winkel ( was Gamma of Karwei ) die ze gebruiken voor ligbaden.
het zit er nog steeds prima en zonder roest op. wel hou je het kleurverschil
 
De volgende beelden zijn niet bestemd voor mensen met een zwak hart  ;)

IMAG0501_zpsb25b834a.jpg


IMAG0502_zpsf86c057d.jpg


IMAG0501_zpsb25b834a.jpg


Ik heb deze ook naar Weber gestuurd om eens te kijken wat zij als advies geven. Als het niet anders kan nem ik gewoon zwarte of witte vuurvaste verf zodat roest in ieder geval geen kans krijgt.
 
echt zonde man, ik hoop dat er iets aan te doen is
 
wel zonde ja maar je kan er nog steeds goed mee bbqen
 
Dit is een heel oud topic ;)
 
Reanimatie na 2 jaar....herleeft de patient of leeft hij nog.....
=))
 
ik heb dit ook gehad, zelfs toen de BBQ aanstond. Hij viel totaal om met brandende kolen! Dit aangemeld bij Weber en toen netjes een vervangende kettle en poten gekregen.
 
Bij de OTP die ik in het verleden heb gehad heb ik de poten vastgezet met popnagels, vond het direct al een design fout van onze Weber vrienden.
 
tegenwoordig zitten de poten ook vast met indruk pen, net als bij een tentstok, heb ik een twee jaar geleden nog aangegeven bij accountmanager, stom toevallig nu aangepast!
 
Terug
Bovenaan Onderaan