BasBQ
Beef en Steak

Huh? Pulled Pork mysterie!

 

Noot

Sprokkelaar
Berichten
31
Vannacht begonnen met het maken Pulled Pork. Ik heb daarvoor een boston butt van 3,5 kg en een procureur van 2 kg gebruikt. Na een uur of 6 te hebben gerookt, heb ik beide stukken vlees ingepakt. Beiden voorzien van een kernthermometer en na 1,5 uur na het inpakken werd voor ??n stuk de temp van 88 graden bereikt. Ik ging er vanuit dat dit de procureur was, aangezien deze een flink stuk kleiner is. Dan sta je toch wel raar te kijken als je ziet dat het de boston butt was welke klaar was. Ik ben op een aantal plekken gaan temperaturen, maar hij was echt 88 graden op alle plekken. De procureur zat nog maar op 80 graden....

Ik heb vaker een stuk van 3,5 kg bereid en daar was ik toch wel een goeie 11 uur mee bezig. Ik snap dan ook niet waarom deze eerder klaar is. Het enige wat ik me kan bedenken is dat de butt voorzien is van een flink stuk bot door het midden. Is dit de oorzaak? De procureur heeft geen bot.

De procureur heeft op het onderste gedeelte van de WSM gelegen. Daar was de temp gemiddeld zo'n 115 graden. De boston butt heeft op het bovenste rek gelegen, gemiddeld 125 graden.

Iemand?
 
Wat was de kerntemperatuur op het moment van inpakken? Ik denk dat het met het temperatuurverschil van 10graden tussen beide roosters te maken heeft.
 
onderschat de werking van dat bot niet...die geleidt heel wat warmte naar binnen.
 
Ceriel zei:
Wat was de kerntemperatuur op het moment van inpakken? Ik denk dat het met het temperatuurverschil van 10graden tussen beide roosters te maken heeft.

Kerntemp van het stuk van 3,5 kg zat op 88 graden voor het inpakken. De procureur zat op dat moment nog maar op 79 graden.
 
Noot zei:
Ceriel zei:
Wat was de kerntemperatuur op het moment van inpakken? Ik denk dat het met het temperatuurverschil van 10graden tussen beide roosters te maken heeft.

Kerntemp van het stuk van 3,5 kg zat op 88 graden voor het inpakken. De procureur zat op dat moment nog maar op 79 graden.

??? bij 88 graden ga je toch niet meer inpakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan