BasBQ
Beef en Steak

Houtskool ipv briketten in Cobb

E

emil406

Gast
Heeft er iemand ervaring met het stoken van houtskool in een Cobb ipv briketten? Ik ben een fervent Cobb-gebruiker en kan nu voor niks 2 zakken black ranch houtskool krijgen. Deze wilde ik wel eens proberen in mijn Cobb ipv de briketten die ik standaard gebruik. Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?
 
Bij BR zitten best grote brokken. Ter grootte van een flinke vuist of een stuk onderarm. Ik vraag me af of dat in die Cobb past...
Aan de andere kant, MOCHT je er niets mee kunnen in de Cobb, dan kun je ze natuurlijk altijd doorschuiven naar iemand die er wel wat mee kan. Het schijnt dat je dan kans maakt om Forumheld te worden!
 
Voor de cobb zullen de stukken wel te groot zijn, maar voor je andere 2 bbq's gaat het prima.
 
Bert zei:
Voor de cobb zullen de stukken wel te groot zijn, maar voor je andere 2 bbq's gaat het prima.

Grote blokken kunnen kleiner gemaakt natuurlijk. En inderdaad in de andere 2 q's gaat de black ranch prima. Maar ik bedoelde qua temperatuur en brandduur. Ik vraag me af of dat wat uitmaakt in de Cobb, want de eigenschappen van houtskool en briketten verschillen behoorlijk.

Ik neem de 2 zakken ook zeker aan, maar ik twijfel of ik meteen daarnaast briketten moet gaan kopen. Die zijn nu op namelijk en gezien de voorspelde temperaturen dit weekend gaat de Cobb overuren maken. Als ik houtskool in de Cobb kan gooien koop ik voor het weekend geen briketten meer.
 
Kleinere stukken zal zeker gaan.
En black ranch heeft een lange brandduur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan