BasBQ
Beef en Steak

Houten handgreep Weber sinds wanneer??

 
 

Eefje

Kooltjesharker
Berichten
110
Vraagje voor de Weber experts. Sinds wanneer monteert Weber geen houten greepjes meer maar kunststof? Via via een aanbod gehad van een "oude" ketle, maar geen foto beschikbaar van de bovenste ventilatie opening waar de code opstaat waaraan de leeftijd uit te vogelen is. Weet alleen dat er houten greepjes origineel opzitten. Iemand een idee?
 
Ben er inmiddels achter dat Weber in 2000 gestopt zou zijn met houten greepjes te monteren. Het zou dus om een ketle gaan van minstens 16 jr oud. Grts
 
Of "after market" handgrepen?
 
Hoop van niet, liever een mooie  originele oude dan een nieuwe gepimpte!
 
Als je het aanbod afslaat, geef je mijn gegevens maar door ;-) Ik heb al een 47'rtje gekregen uit '95, nieuw oudje is altijd leuk...
 
Achieltje zei:
Als je het aanbod afslaat, geef je mijn gegevens maar door ;-) Ik heb al een 47'rtje gekregen uit '95, nieuw oudje is altijd leuk...
Zo denk ik er ook over, helaas tot op heden nog geen reactie
 
Surf eens naar http://weberkettleclub.com/. Dan gaat er een hele wereld voor je open.
Je denkt er niet 1-2-3 aan, maar blijkbaar is er een bloeiende club van mensen die Webers als verzamelobject zien!?
En je kunt die houten handvatten 'gewoon' bestellen....
 
@Kreukel
Klopt, leuk om te lezen wat ze daar weer tot leven weten te wekken. Er zijn (daar) blijkbaar nogal wat bijzondere uitvoeringen en kleuren geweest. Soms ook bizar om te zien hoeveel tijd, moeite en denk ook wel geld er in gestoken wordt. Grts
 
Ja, dat bestellen gaat wel vlot. Ik heb iemand gevonden in Amerika die ze in een paar versies maakt. Hij maakt ook de originele houten handles na zoals ze er vroeger opzaten. Ik heb er in augustus drie besteld, 60 dollar inclusief verzending. Ik moet ze wel nog monteren, maar ze zien er prachtig uit.

Die kettleclub ken ik, er zit ook een gekke meneer die ongeveer een half museum staan heeft, echt in alle mogelijk versies, kleuren,... Ik ben het nu even kwijt, maar hij staat op youtube ook met mooie filmpjes hoe je zo'n oude kettle weer mooi opblinkt tot een splinternieuwtje.
 
Helaas het is hem niet geworden. Op mn gemak eens verder kijken naar een vintage weber, er zullen er toch noch wel een paar meer zijn in het zuiden van Nl?
 
Achieltje zei:
Ja, dat bestellen gaat wel vlot. Ik heb iemand gevonden in Amerika die ze in een paar versies maakt. Hij maakt ook de originele houten handles na zoals ze er vroeger opzaten. Ik heb er in augustus drie besteld, 60 dollar inclusief verzending. Ik moet ze wel nog monteren, maar ze zien er prachtig uit.

Die kettleclub ken ik, er zit ook een gekke meneer die ongeveer een half museum staan heeft, echt in alle mogelijk versies, kleuren,... Ik ben het nu even kwijt, maar hij staat op youtube ook met mooie filmpjes hoe je zo'n oude kettle weer mooi opblinkt tot een splinternieuwtje.
2bee3ed2823924a92dde0fa9da5034e8.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan