BasBQ
Beef en Steak

Hotdogs

 
 
 
 

Lin

Gemarineerd
Berichten
2.301
Ik ben al een poosje op zoek naar echte hotdogs, en dan niet van die knakworstachtige dingen maar echte vlezige stevige hotdogs. De eerste contacten bij Paul van Wild Vleesch zijn gelegd en ik hoop van hem de worsten te mogen ontvangen die ik bedoel. In de tussentijd heb ik een testje met twee andere soorten worst gedaan. Excellent bockworst van de appie en schinkengriller die de slager had liggen.
Ik heb de worsten eerst aangebraden en toen er wat spek omheen gedaan. Even afbakken op het ei  en een uitje erbij gebakken. In de broodjes, al dan niet met kaas, en nog even in het ei
Hieronder de foto's

2hdr1w0.jpg



1053cy9.jpg



35itxjq.jpg



ar3gw.jpg



es203t.jpg



2u9h4s4.jpg



Ik vond de Bockworsten behoorlijk knakworstelijk en de andere worsten wat flauw...
Maar op zich was het geheel wel lekker.
Ik hoop dat het gaat lukken met de hotdogs van Paul, dan probeer ik het nogmaals!






 
lijkt me ook geen straf om dit uit te moeten proberen
 
Lekker Lin! Had ik ook wel gelust :)  B-)
 
Wat rot zo'n test  :D :p :D
 
Leuk experimentje... zou het met zachtere broodjes niet NOG lekkerder zijn?
 
Sander72 zei:
Leuk experimentje... zou het met zachtere broodjes niet NOG lekkerder zijn?

Misschien wel, maar deze waren niet heel hard hoor, wel net iets te hard maar dat lag aan een inschattingsfoutje... Die zachte broodjes vind ik snel te slap, dan valt je worst er makkelijk tussenuit. En ook "echte" hamburgerbroodjes ben ik nog nergens tegen gekomen... Tips zijn welkom!
 
hotdog paradijs ,  ;) verschrikkelijke test.  maar ja, je moet er wat voor over hebben........
goed bezig Lin,  ga je volgen met je zoektocht naar de  "echte hotdog"
 
Lekker testje Linda!
Doe mij maar zo'n broodje Schinkengriller, die slappe collageenhap van de Appie/Unox word ik niet blij van....
 
Ceriel zei:
Lekker testje Linda!
Doe mij maar zo'n broodje Schinkengriller, die slappe collageenhap van de Appie/Unox word ik niet blij van....

Ik ook niet Ceriel, vandaar mijn zoektocht!
 
Hallo Lin,

Waarom maak je ze niet zelf, dat is is in alles toch een beetje de uitdaging voor ons kook en bak fanaten? Even wat zoeken leverde deze site op, je vindt daar een paar recepten en de werkwijze. Er is vast nog veel meer te vinden. Grote voordeel, je weet war erin zit!

http://www.lets-make-sausage.com/hot-dog-recipes.html

 
Ron zei:
Hallo Lin,

Waarom maak je ze niet zelf, dat is is in alles toch een beetje de uitdaging voor ons kook en bak fanaten? Even wat zoeken leverde deze site op, je vindt daar een paar recepten en de werkwijze. Er is vast nog veel meer te vinden. Grote voordeel, je weet war erin zit!

http://www.lets-make-sausage.com/hot-dog-recipes.html

Goed idee hoor maar ik heb helaas nog geen instrumenten op worst te maken... Wie weet komt dat nog...
 
Volgens mij bestaat er geen originele hotdog meer, het origineel is in der loop der jaren en verschillen in regio's naar verschillende worsten ge?volueerd. Ik dacht dat Antoine Bourdain er zelfs een aflevering over heeft gemaakt, waarbij hij verschillende worstenmakers heeft bezocht.
Dat maakt een lekkere zoektocht er niet dus niet minder leuk om.  :D
 
Lekker experimentje hoor.
Afgelopen weekend heb ik voor het eerst van die hotdogs van Paul van Wild Vleesch gehad. Dat verhoudt zich totaal niet tot wat er in blik te koop is. Wat zijn die dingen goed!
 
Jajaja Jeroen.....zit ons maar lekker te maken  ;)

Ben wel erg benieuwd naar eventuele vervolg vergelijkingen in deze zoektocht. Zal het draadje goed in de gaten houden
En als broodje zou je ook een Surinaams broodje kunnen gebruiken. Op het moment behoren die tot mijn favoriete broodjes. Zijn licht krokant aan de buitenkant maar happen weg als een zacht broodje  :D
 
Vorig jaar was ik in Californi?, en een paar dagen daarvan in San Francisco. Affijn, ik dacht " nu gaat het gebeuren, ECHTE hotdogs". Vol verwachting klopt mijn hart... " jemigdepemig, en nog wel huisgemaakt, dat moet de bomb zijn".... Nou ja, lang verhaal kort. Niet dus. Ik vond aan deze in ieder geval geen moer aan...
http://www.goldengatemeatcompany.com/ggmcfb/

Dus dat word op naar de markt, naar Paul. Ok dan..... Gaan we dat proberen. Wat een rotleven. =))
 
Dominique zei:
Vorig jaar was ik in Californi?, en een paar dagen daarvan in San Francisco. Affijn, ik dacht " nu gaat het gebeuren, ECHTE hotdogs". Vol verwachting klopt mijn hart... " jemigdepemig, en nog wel huisgemaakt, dat moet de bomb zijn".... Nou ja, lang verhaal kort. Niet dus. Ik vond aan deze in ieder geval geen moer aan...
http://www.goldengatemeatcompany.com/ggmcfb/

Dus dat word op naar de markt, naar Paul. Ok dan..... Gaan we dat proberen. Wat een rotleven. =))

Den Haag red ik nog wel zonder onderweg honger te krijgen, maar daar voorbij.......

*mompelt iets van: Van Boheemen, Maison Kelder......Pavlovreactie.*

=P~ =P~ =P~
 
Lowietje72 zei:
Dominique zei:
Vorig jaar was ik in Californi?, en een paar dagen daarvan in San Francisco. Affijn, ik dacht " nu gaat het gebeuren, ECHTE hotdogs". Vol verwachting klopt mijn hart... " jemigdepemig, en nog wel huisgemaakt, dat moet de bomb zijn".... Nou ja, lang verhaal kort. Niet dus. Ik vond aan deze in ieder geval geen moer aan...
http://www.goldengatemeatcompany.com/ggmcfb/

Dus dat word op naar de markt, naar Paul. Ok dan..... Gaan we dat proberen. Wat een rotleven. =))

Den Haag red ik nog wel zonder onderweg honger te krijgen, maar daar voorbij.......

*mompelt iets van: Van Boheemen, Maison Kelder......Pavlovreactie.*

=P~ =P~ =P~

Ik ben niet zo van de zoet, dus Kelder en Bohemen kan ik gewoon negeren. Dat scheelt.  Maar ik heb in Rotterdam wel mijn eigen Surinamers waar ik voor de deur lig......
 
Terug
Bovenaan Onderaan