BasBQ
Beef en Steak

Hot chicken wings

 
 
 

miesder

Kooltjesharker
Berichten
178
Ga ook maar eens meedoen met de foto wedstrijd dacht ik. Heb het oorspronkelijke recept iets aangepast omdat ik zaterdag in tijdnood kwam met boodschappen doen.

2 madame jeanette pepers
2 spaanse pepers
5 tenen knoflook
2 eetlepels oregano
olijfolie
1/2 limoen (sap)
70 ml wittewijnazijn
2 theelepels zout
2 eetlepels ketchup

Olie in een steelpan met de wittewijnazijn. Als dit begint te borrelen de pepers erin. Ik heb bij de mme jeanet de zaden eruit gehaald bij de spaanse niet. Samen met de knoflook,zout, oregano en het sap van de limoen. Dit 15 minuten zacht laten pruttelen. Afkoelen in de blender en een saus ervan gemaakte Een gedeelte ervan als marinade voor de kip gebruikt. De rest in een fles gedaan. Aangezien deze best pittig was nog twee eetlepels ketchup en twee eetlepels bbq saus erbij gedaan. Nacht laten marineren.   Eindresultaat zal te zien zijn in het draadje van de fotowedstrijd.
 
ik ben dol op kip, hoe was je uiteindelijke smaak?
 
Mooie wings en mooie foto... vreemd dat alleen die wedstrijd foto omdraait... jouw wings zetten de hele boel op z'n kop! ;)
 
Jeetje wat een boel pepers, ik hou van pittig maar ik ben bang dat dit iets te is voor mij, al vind ik de smaak van Madam Jeanettes wel erg lekker fris ondanks dat ze heul heet zijn.
Ben benieuwd naar het eindresultaat :)
En wat is de 3e rode ronde peper op de foto?
 
Spicy is nicy......
 
Ewald zei:
Jeetje wat een boel pepers, ik hou van pittig maar ik ben bang dat dit iets te is voor mij, al vind ik de smaak van Madam Jeanettes wel erg lekker fris ondanks dat ze heul heet zijn.
Ben benieuwd naar het eindresultaat :)
En wat is de 3e rode ronde peper op de foto?

Twee spaanse en de andere zijn gele en rode mme Jeannettes. Als marinade ging het wel maar heb de saus echt iets milder moeten maken met ketchup en bbq saus maar dan is hij nog steeds erg pittig maar wel te doen.
 
pa3fat zei:
De rode pepers zijn Habanero's. Zowat net zo heet als Madame Jeannette. Maar dus rood.
Weer wat geleerd. Opgelicht maar inschakelen dus want ze zijn mij verkocht als mme Jeannettes  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan