BasBQ
Beef en Steak

Hornbach overkapping

Smokeye

Kooltjesharker
Berichten
164
Ik heb weinig geld te besteden en heb dit gevonden op de site van Hornbach en vraag mij af of jullie hier heeeel misschien ervaring mee hebben.
Mijn bedoeling is om 2 stuks te koppelen en een gedeelte aan mijn schuur te bevestigen.
De dak constructie zal ik wel versterken en een wand wordt dicht gemaakt.
5cef9ee8aedacbb00c114f9c921f61c3.jpg





Low en slow op de 57 GBS
 
Ik heb hier geen ervaring mee, maar de reviews op de website van Hornbach zijn niet bepaald lovend.
Uiteraard is het altijd kijken naar je budget en de mogelijkheden hierbinnen.
Mijn gevoel zegt bij het lezen van de reviews dat je geluk moet hebben wil je één goed exemplaar treffen (vooral de golfplaten van het dak), en jij wilt er zelfs twee aan elkaar koppelen, dit vraagt al wat eigen inbreng...
Kortom, ik ben bang goedkoop is duurkoop...
 
zoals hierboven ook al omschreven, ik zou voor 2x dat geld + extra's voor wandbekleding zelf wat gaan uittekenen en rekenen.
Voor 100 euro zo'n kapje... ik zou het er persoonlijk niet op gokken.

Geïmpregneerd vurenhout zou je eventueel kunnen kiezen, dat ligt wat lager in prijs dan bijv. douglas.
 
Ik heb een overkapping aan de schuur. 2.5 bij 3.5 ongeveer. Per saldo 8 balken 2 horizontaleliggers, 2 staanders en 4 balkjes tussen de liggers. Daarop je dakbedekking en je bent klaar. Ik heb hem als bouwpakket gekocht met polycarbonaatplaten platen als dak. Dus was ook niet echt goedkoop. Maar als je de dakbedekking anders maakt zou het mijnsinziens redelijk te doen moeten zijn. Dan kun je iig je eigen kwaliteit hout uitkiezen.
 
Ik heb een overkapping aan de schuur. 2.5 bij 3.5 ongeveer. Per saldo 8 balken 2 horizontaleliggers, 2 staanders en 4 balkjes tussen de liggers. Daarop je dakbedekking en je bent klaar. Ik heb hem als bouwpakket gekocht met polycarbonaatplaten platen als dak. Dus was ook niet echt goedkoop. Maar als je de dakbedekking anders maakt zou het mijnsinziens redelijk te doen moeten zijn. Dan kun je iig je eigen kwaliteit hout uitkiezen.
Deze oplossing met "goedkope" plastic golfplaten is denk ik een goed startpunt, om eventueel later met betere kwaliteit dakbedekking te upgraden.

Uiteraard kan ik niet in je portemonnee kijken, nog heb ik die behoefte... Succes met de keuzes!
 
Reken het is uit als je hout online koopt en zelf het werk doet. Vergt wat handigheid en tijd. Ik weet niet waar je woont maar heb 2 of 3 van die betonpoer staanders over. [grijze stelpoten onder staanders]

Ben zelf bezig met een nieuw schuurtje achter m'n schuur, wat 12x12's wat grenen. op het dak underlayment, dakbedekking nog nader te bepalen. Op marktplaats staat regelmatig 'iets'

2021-03-22 13.30.18.jpg
 
Ik zou ook marktplaats in de gaten houden , je kan gerust gebruikt hout gebruiken . Dakbedekking zal er ook wel ergens over zijn . Eerst verzamelen en dan knutselen
 
Als alternatief zou je deze als basis kunnen nemen, maar dan wel upgraden. Met bv schoren, ander dak met overstek, investeren in een goeie lak.
 
Als alternatief zou je deze als basis kunnen nemen, maar dan wel upgraden. Met bv schoren, ander dak met overstek, investeren in een goeie lak.

Wordt ook een basis, wil het aan een zijde dicht maken en ander dak er op. Voordat ik het geheel in elkaar zet zal ik het hoe dan ook rondom in de beits zetten.


Low en slow op de 57 GBS
 
De levensduur van de verschillende houtsoorten icm bewerkingen (geïmpregneerd, gebeitst, gelakt etc) is gewoon te googlen. En dan moet je de beste keuze maken die bij je budget past. Komt vast goed, succes👍👍
 
Ik zou nog even bij een houthandel een offerte opvragen van de materialen zoals Hornbach ze levert, en eentje met Douglas/lariks en dan de keuze maken wat het beste past op dit moment.
 
Ik zou nog even bij een houthandel een offerte opvragen van de materialen zoals Hornbach ze levert, en eentje met Douglas/lariks en dan de keuze maken wat het beste past op dit moment.

Ga ik zeker doen, moet
Hoe dan ook nog gaan rekenen wat het “voordeligst” is


Low en slow op de 57 GBS
 
Terug
Bovenaan Onderaan