BasBQ
Beef en Steak

Hooikip

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.158
Paar keer hier zien voorbij komen en dus stond het op mijn to do lijst.
Gisteren eens hooikip in de DO gemaakt.

Veel uitleg niet bij nodig. Hooi geweekt in bruin Kasteelbier en dan wat groentjes erbij in gestoken.

Het was een scharrelkip, en had ergens gelezen dat een maiskip wat donkerder wordt. Maar met de smaak was niets mis. Had wel verwacht dat die hooismaak wat meer zou doorkomen. Hij was er wel, maar zeer subtiel.

Al bij al een heerlijke maaltijd gehad.

IMG_2309.jpeg


IMG_2312.jpeg


IMG_2324.jpeg


IMG_2329.jpeg


IMG_2330.jpeg
 
Ik zag laatst ook een recept langskomen waar t hooi in de kip ging nog en die dan weer aan t spit. Dat is ook nog een leuk experiment

Ik vond t persoonlijk wel een lekker smaakje, wat t hooi aan de kip meegeeft.
 
Ik zag laatst ook een recept langskomen waar t hooi in de kip ging nog en die dan weer aan t spit. Dat is ook nog een leuk experiment

Ik vond t persoonlijk wel een lekker smaakje, wat t hooi aan de kip meegeeft.

Ik ga het zeker nog doen. Smaak was dik in orde. Hooi erin doen kan ook, maar geen zin om ze na het snijden zuiver te maken van het hooi.

Nu kan deze weer van de to do list.
 
Als je hooi droog gebruikt geeft het veel meer rook en smaak.
Ik heb dat hier een keertje gedaan met een stuk rundvlees.
Ik had dat stuk in een Ikea ovenschaal met hooi eronder, mee in de schaal.
Was zeer lekker.
 
Als je hooi droog gebruikt geeft het veel meer rook en smaak.
Ik heb dat hier een keertje gedaan met een stuk rundvlees.
Ik had dat stuk in een Ikea ovenschaal met hooi eronder, mee in de schaal.
Was zeer lekker.

Moet ik mss ook eens proberen dan. Kan dan ook gewoon in de DO, maar dan zonder deksel.
 
Dat denk ik wel ja.
Een DO kan meer warmte verdragen dan een ovenschotel.
 
Dit is inderdaad kip simpel.
Smullie.
 
Lekker man. Ik heb laatst geweekt hooi gebruikt om te roken. Dus eerst weken en daarna rechts op de kolen, deflector er op, en roken maar....

Werkt ook erg goed
 
Misschien ook wat subtieler kruiden, zodat de delicate hooismaak beter doorkomt?
Wat bedoel je met subtieler kruiden? Ik heb ze gewoon ingesmeerd met olijfolie en de all use dryrub van Van Beekum erop gezet. Persoonlijk vond ik dat het wat meer gekruid mocht zijn. Normaal rub ik goed onder het velletje, maar was ik deze keer te lui voor :ROFLMAO:
 
Terug
Bovenaan Onderaan