BasBQ
Beef en Steak

Hollandse pot; aardappels, speklappen en bieten

 
 
 
 

Denny

Kooltjesharker
Berichten
149
Op de valreep toch nog maar een maaltje maken voor de fotowedstrijd. Had deze combi al een poosje in mijn hoofd en nu met het onderwerp typisch Hollands werd het toch nog eens tijd. 

Ik had bedacht een typische maaltijd te bereiden, aardappels vlees en groente. Het zijn dus hasselback aardappels met speklappen en rode bieten geworden. Alhoewel ik echt geen fan van speklappen ben wilde ik die toch proberen met wat kruiden ertussen (het kan er alleen maar beter op worden  :p ).

Alle ingredienten verzamelen (zijn er niet zoveel)
CVLj5nP.jpg


De speklappen ingesmeerd met mosterd en all purpose rub en met selderij en munt (hadden we in huis) ertussen opgebonden. Tja je moet toch wat verzinnen.
xDOPhZs.jpg


OlZbRgP.jpg


Aardappels erop (ingesneden en bedruipen met een mix van roomboter, knoflook en peterselie)
PMNDmeT.jpg


Schiet al mooi op, de bieten alvast uit de kolen gehaald
HDgTOJy.jpg


En klaar is kees
pGEJO1j.jpg


Wat vond ik er van? Lekker en voor herhaling vatbaar. Bieten blijven bieten (beetje balsamicoazijn erop), de hasselback aardappelen had ik nog nooit eerder gemaakt maar is zeker een blijvertje. De speklappen waren ook lekker (mijn vriendin zei dat ze niet naar speklappen smaakten, volgens mij was dat een compliment  :-O). De munt kwam licht terug en gaf het lekker een frisse smaak tegen over de redelijk zoete rub. Lekker!

Al met al weer een fijne maaltijd! Eetsmakelijk!

Groet Denny
 
Mooi gedaan Denny!
 
Mooi maaltje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Mooie plaatjes van een echt Hollandse hap. ;)
 
Artistiek zo die aardappels! Ik ken iemand die dat ook zo gaat doen dit wekend  B-)
 
Lekker en het ziet er mooi uit  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan