BasBQ
Beef en Steak

Hoisin kippenvleugeltjes

 

DannyvdH

Vuurmaker
Berichten
66
Na een gedwongen rustperiode vanwege de regen, was het gisteren eindelijk weer tijd om de kamado te gebruiken.
Ik koos voor iets makkelijks, vooral ook omdat mijn vrouw ziekjes is en dan minder kan genieten van eten. Zonde dus om juist dan een meesterwerk te maken ;-)

Het zijn de Hoisin kippenvleugeltjes volgens recept van Noskos geworden.
En wat waren ze lekker!

In mijn enthousiasme heb ik slechts 3 foto's gemaakt. Hier liggen ze ongeveer 5 minuutjes op de grill:
1000005754.jpg


In het alu bakje zit een mix van broccoli, courgette, paprika, ui en rode peper. Hier heb ik alleen wat zout, oestersaus en sesamolie bij gedaan. Qua smaak doet dat niet zoveel en dat is perfect aangezien de kip de show moet stelen.

Na 20 minuutjes de groenten eraf gehaald, door een misrekening gingen die veel sneller dan gepland. Geen nood, blijft wel warm. De vleugels beginnen te kleuren:
1000005758.jpg


Na nog zo'n 30 minuten waarvan de laatste 10 met de glaze alles in een bak gedaan met ringetjes bosui en sesamzaadjes:
1000005759.jpg


Ze zijn allemaal op gegaan!
 
Zou een moderator deze kunnen verplaatsen naar de juiste rubriek?
Ik ben geloof ik nog niet helemaal wakker...
 
Goedemorgen Danny,
Maar dat ziet er lekker uit.
 
Zien er goed uit, wat was je BBQ temp.?
50 minuten voor vleugeltjes is best wel lang.
Tenzij het low en slow was
 
Chicken wings :love::love:
Ziet er goed uit chef
 
Arme kippetjes. Vleugelloos door het verdere leven.
Zien er goed uit.
 
Kieeep! Lekker hoor! Hier helaas een vrouw die niet zo van botjes houdt! Dus sluit graag een x aan 😜
 
Lekker man 😋
 
Zien er goed uit, wat was je BBQ temp.?
50 minuten voor vleugeltjes is best wel lang.
Tenzij het low en slow was
Tussen de 220 en 225 graden. Ik heb een vergelijkbare saus eerder gebruikt bij 250 en die verbrandde toen dus heb ik het nu maar wat langzamer aan gedaan :)
 
Chicken wings!!

Lekker man 😂😋😋
 
De mooiste achternaam ter wereld, maakt kippenvleugels op de bbq.... Ik mis alleen het bier nog 😝.
 
Terug
Bovenaan Onderaan