BasBQ
Beef en Steak

Hoi allemaal! Even voorstellen

 

1012sabine1985

Kooltjesharker
Berichten
214
Hoi allemaal!

Wat leuk dat ik nu ook bij het BBQ Genootschap ben aangesloten! Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Sabine, woon in Tienhoven met mijn vriend en drie jonge kinderen. Afgelopen zomer werd het tijd om over te stappen naar een grotere BBQ. Van een Weber Smokey Joe (die we alleen gebruikten voor wat ik dacht dat BBq-en was) ben ik overgegaan naar een Weber master touch GBS Premium. Er ging een wereld voor mij open! Na de eerste keer ouderwets BBQ-en (meerdere stukjes vlees, stokbrood, kruidenboter en salade) dacht ik dat er meer mee moest kunnen. Ik ben het Internet op gedoken en ben aan het uitproberen geslagen.

Inmiddels heeft de Weber al een heel aantal keren aangestaan. Regen, sneeuw, wind, zon: hij staat onder onze overkapping en we hebben al het weer al getrotseerd. Pulled pork, pulled beef, spareribs 321, moink balls, ik ben heerlijk aan het uitproberen. En het lukt ook nog goed! Inmiddels ook een dutch oven aangeschaft en ik ben aan het kijken naar een grillspit. Die van Weber is vrij prijzig, er zijn goedkopere alternatieven, maar welke is dan goed? Ik zal hier snel een topic over openen met de vraag aan jullie naar ervaringen.

In de vriezer ligt nu een mooie picanha en een entrecote voor een Philly Cheese Steak Sandwich. Ik kan niet wachten. Ik speur al een tijdje op het BBQ Genootschap en vond het tijd mij aan te melden om meer te leren van jullie ervaringen en ervaringen met jullie te delen.

Nog een leuke ervaring afgelopen week: de pulled pork werd zo goed ontvangen door familie en vrienden dat ik afgelopen Koningsdag broodjes pulled pork heb verkocht op de oprit. Bij ons in het dorp word Koningsdag normaal groots gevierd en dat kon nu helaas niet. Op deze manier toch nog veel mensen gezien (coronaproof en op afstand) die ik heb kunnen voorzien van heerlijke broodjes. Ruim 10 kilo klaargemaakt en er zijn zeker 75 broodjes verkocht. Een groot succes!

Lieve groet, Sabine

PS: ik voel mij thuis in deze mannenwereld, maar er zullen vast ook meer vrouwen zijn hier ;)
 
Welkom Sabine!
Super intro! Herkenbaar verhaal! Een hele verslaving
 
Hoi Sabine welkom bij het Genootschap.
Leuke en uitgebreide intro.
Het "Oud Hollands vlees cremeren" is meer een mannending, echt BBQ-en is gender neutraal.;)
 
Welkom! Bedankt voor de leuke lange intro.
en ik ben aan het kijken naar een grillspit. Die van Weber is vrij prijzig, er zijn goedkopere alternatieven, maar welke is dan goed?
Wat is prijzig als je hem wekelijks gebruikt en hij het altijd goed doet? :)
Ik heb er geen ervaring mee, maar ga dat topic wat je opent wel even meelezen denk ik.

Geniet van de gezelligheid hier!

Het "Oud Hollands vlees cremeren" is meer een mannending, echt BBQ-en is gender neutraal.;)
^ Held.
 
Leuke reacties! Thanks! Straks even lekker rondkijken op het forum en mijn vraag posten over de grillspit.
 
Welkom Sabine, veel plezier en inspiratie hier!
 
Welkom bij het genootschap

10 kilo aan PP, dat is een lekkere hoeveelheid
Moet ik natuurlijk wel de juiste info geven: ruim 10 kilo, bijna 11 voor het de bbq op ging. Uiteindelijk natuurlijk minder gram pulled pork ;)

Ik zal het nog beschrijven, ik zie dat ik dan een badge kan verdienen. Leuk!
 
Moet ik natuurlijk wel de juiste info geven: ruim 10 kilo, bijna 11 voor het de bbq op ging. Uiteindelijk natuurlijk minder gram pulled pork ;)

Ik zal het nog beschrijven, ik zie dat ik dan een badge kan verdienen. Leuk!

Effe draadje plaatsen, met foto’s dat de Q aan het werk is, dan je eerste plaatje verdiend 👍🏻
 
Welkom Sabine
 
Welkom Sabine
Pulled Pork is en blijft een heerlijkheid.
 
Hoi Sabine, welkom bij het Genootschap, veel plezier hier en inderdaad er zijn hier meer vrouwen 😜🥳
 
Terug
Bovenaan Onderaan