BasBQ
Beef en Steak

Hoeveel vlees voor 17 mensen

 
 

BuKu78

Kooltjesharker
Berichten
218
1e kerstdag gaan er minimaal 2 bbq aan voor een low en slow sessie.
Ik heb 17 gasten te voorzien van een stukje vlees.
Het vlees zal bestaan uit spareribs en pigwings en een hele kip in blik.

Heeft iemand ervaring met hoeveel stukjes vlees je ongeveer rekening moet houden.

Ik zat zelf te denken aan

4 spareribs en dan in stukken snijden
6 oerhammetjes en die te 'pullen' Dus niet een poot per persoon.
De kip gaat natuurlijk ook in stukken.

Graag jullie ervaring/meningen.

Extra info:
Mijn vrouw is ook jarig deze dag dus vanaf 11 uur is er volk over de vloer met als eindresultaat 17 eters die blijven plakken. Doelgroep is oma's en opa's, broer, schoonzussen, zwager en tante en 3 kids. Kortom grote en kleine eters. Alle gasten maken ook bijgerechten. Dus er zal sws eten genoeg zijn maar ik wil wel iedereen een stuk(je) vlees aanbieden.

De gehele dag staat er eten op tafel. De lunch is bijvoorbeeld al met een grote vissalade met toast en brood. 
 
Anders lekker PP maken voor op een broodje en een ribje of twee de man.
en pulled pork gaat altijd wel op..
 
Lijkt qua gasten dat je redelijk zit volgens mij. Echter mijn totaal niet van enig invloed of op wijsheid gebaseerde advies is iets meer ribs te doen als je er nog plaats voor hebt.
Ik bedoel hij staat dan toch aan en wat niet op gaat smaakt de volgende dag net zo lekker

Succes vast

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
De kip lijkt mij wat weinig en wat Marco zegt wat over is gaat de volgende dag wel op. Kip of ribs...
 
Tx all. 3 bbq's dus blik genoeg :). Ik ga pulled pork even in de groep gooien. Is ook erg lekker idd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
BuKu78 zei:
Tx all. 3 bbq's dus blik genoeg :). Ik ga pulled pork even in de groep gooien. Is ook erg lekker idd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
niet te veel in de groep gooien het zijn net varkens.

denk dat tijdschema  en hoveelheden verdelen ook een punt is  ,  verdeel en heers  .
scheelt mogelijk een blik

eet smakelijk 
 
Terug
Bovenaan Onderaan