BasBQ
Beef en Steak

hoeveel briketten in WSM

Marco71

Tondelzoeker
Berichten
20
hallo.....
ik heb sinds kort een WSM aangeschaft. mijn vraag is, als je een zalm warm wilt roken hoeveel briketten moet je dan in de WSM doen? ik deed dit hiervoor op een kettle 57. hiervoor gebruikte ik altijd 22 briketten om de gewenste 120 graden te halen. ik rook meestal stukken van 5 tot 6 ons de rooktijd voordat de zalm op 52 graden is, is dan meestal 45 minuten.
ik ben benieuwd hoeveel briketten ik in de WSM moet doen!!
 
Hallo Marco denk dat je van mij de BBQ gekocht hebt . Alvast veel plezier met de WSM is echt een top BBQ! Wat ik altijd deed is gewoon helemaal vullen en aansteken met twee wokkels. Zodra je dan klaar bent met de BBQ lucht schuiven dicht dan gaat hij uit en hou je over wat je niet gebruikt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
haha dan heb ik de WSM van jou gekocht ja. jou vriendin vertelde dat jij ook op een forum zat, vandaar dat ik dacht, ga ik ook maar eens doen. toevallig dat jij mij hier meteen tegen komt!! de briketten die je dan over hebt kan je dus gewoon weer aansteken ? ik gebruik een fire starter. bij een kettle branden de briketten dan toch vaak op is mijn ervaring.
 
Ja die kan je dan prima gebruiken hoor, er moeten niet zo heel veel briketten aan om bijv 110 graden te halen. Zelf gebruikte ik geen starter voor de wsm. Zou de waterpan wel vanaf het begin vullen met heet water, dan scheelt weer in opwarm tijd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
f5b992b5b3df318795a6fff7f3ddc324.jpg


Dit is de hoeveelheid briketten die ik overhield na 14 uur BBQ aan op 110 graden. Als je dit even heen en weer schud kan je wat overblijft prima gebruiken. Dit zijn weber briketten misschien dan kokosbriketten nog wel langer blijven branden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
ok dank je voor de tip!! ik hou je op de hoogte wanneer ik het eerste gerecht gemaakt heb. zal door drukte op mijn werk waarschijnlijk pas volgende week zijn..
 
Nog ten overvloede inderdaad.. maar ik gooi de ring vol, vul de KLEINE firestarter van Weber en steek die aan.
Gooi m daarna om in het midden en de rest komt wel goed.

Hier toen ik pp heb gemaakt, geen foto van achteraf maar er zat nog genoeg in:
IMG_20200601_071958.jpg
IMG_20200601_072009.jpg

IMG_20200601_073350.jpg
 
ik gooi hem ook gewoon vol, starter met gloeiende briketten erop en gaan.
dan loop je niet het risico te weinig te hebben en daarmee je (dure) gerecht te vernachelen
als je klaar bent alle luchtschuiven dicht en de volgende keer kan je het restant weer gewoon gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan