BasBQ
Beef en Steak

Hoeveel bestellen?

xander1979

Vuurmaker
Berichten
58
OK.........mijn UDS is zo goed als klaar. Nu wil ik graag mijn eerste bestelling plaatsen, ik zat te denken aan 20kg ecobrassa, 10kg appelhout en 10kg hickory hout. Omdat ik straks weer ga beginnen met een studie, wil/kan ik ongeveer 2x in de maand gaan roken misschien 4x. Heb ik dan voorlopig genoeg?
 
Hout is zat, briketten zou ik iets mee van nemen.(4 dozen)
 
Hoeveel heb ik nodig voor een sessie van ongeveer 6uur? 1 doos? Zijn er ook goede briketten die iets goedkoper zijn voor de eerste runs?
 
xander1979 zei:
Hoeveel heb ik nodig voor een sessie van ongeveer 6uur? 1 doos? Zijn er ook goede briketten die iets goedkoper zijn voor de eerste runs?

Ik denk eerder een 1/4 doos
 
Ik doe met 10kg, en 3x in de week barbecue?n een maand, maar dat zijn natuurlijk niet allemaal rooksessies. Wat Mike zegt, kwart doosje per keer. Je niet verbruikte kolen hergebruiken, dan kom je een eind. Maar ik zou ook meer nemen aan kolen. Dat rookhout doe je 2 jaar mee en misschien wel meer. ;)
 
Dennis +1
Als je 4 dozen besteld bij Ekologisch (10% forumkorting) wordt het gratis verzonden...
 
Bijna zover.....kolenmand krijg ik volgende week binnen. Cadeautje voor vaderdag :). 8kg appelhout binnen gekregen van Dennis. En heb net 4 pakken ecobrassa besteld. Zodra alles binnen is proefrun draaien en kijken als het gaat zoals ik wil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan