BasBQ
Beef en Steak

Hoekkeuken/bbq-meubel onder overkapping

J-lo

Tondelzoeker
Berichten
11
Hoi allemaal,

Middels deze thread wil ik graag de voortgang van mijn project delen. Zoals je kan zien heb ik al een mooie plek maar ik heb de knoop doorgehakt om het nog fijner te gaan maken. In de hoek waar nu de losse kamado staat komt een hoekkeuken die ik geheel zelf ga bouwen.

IMG_0214 2 1.jpg


Ik heb in Photoshop wat ruwe schetsen en een plattegrond gemaakt van hoe ik het wil hebben. Het is de bedoeling dat de dikke staander van de overkapping door het meubel heen gaat lopen. Verder komen er 2 opbergkasten in, houtopslag, een wijnkoelkast en ik heb alvast ruimte gehouden voor een Bastard urban compact die nog moet worden aangeschaft :)

Plattegrond:
Plattegrond.jpg


Vooraanzicht vanaf de loungebank gezien:
Front.jpg


Andere zijde:
Side.jpg


Achterkant vanaf het gras gezien:
Back.jpg


Het hout voor het frame is inmiddels binnen. Vanaf zaterdag ga ik er mee aan de slag.
 
Ziet er netjes uit. Ga dit eens in de gaten houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: J-lo
Ik weet wel niet of ik een koelkast vlak naast een bbq zou zetten...
Er zit straks 12 cm en 2 wanden tussen de bbq en de wijnkoeler. Ik verwacht dat dat geen probleem gaat geven.
 
Gisterenavond alvast een klein begin gemaakt. Van het weekend hoop ik veel meters te gaan maken.

IMG_0569 1.jpg
 
Weer wat stappen gemaakt en een klein broertje voor naast de grote Kamado aangeschaft. Ik wacht nu op het hout om de boel af te werken en de deurtjes te maken. Vervolgens nog het rechter blad in orde maken en het hout in de olie zetten.

Bijna klaar. 🥳
IMG_0645.jpg
 
Prachtig! Ja, zou sws een kleinere er bij naast nemen!
 
  • Leuk
Waarderingen: J-lo
Ik hoop dat je blad een beetje vlak blijft. Kwaliteitshout is haast niet meer te vinden tegen een normale prijs. Verder, maar dat is persoonlijk, heb ik mijn aflegvlak rechts van mijn BBQ gemaakt. Succes en het ziet er mooi uit.
 
Gisteren, ondanks het ontbreken van de frontjes de keuken al in gebruik genomen met een verjaardag. Heerlijk om opeens al die werkruimte te hebben. Heel de middag borrelhapjes gemaakt en in de avond 16 pizza's gebakken.

IMG_0653 1.jpg
 
Ik hoop dat je blad een beetje vlak blijft. Kwaliteitshout is haast niet meer te vinden tegen een normale prijs. Verder, maar dat is persoonlijk, heb ik mijn aflegvlak rechts van mijn BBQ gemaakt. Succes en het ziet er mooi uit.
Bij de grote Kamado heb ik hem inderdaad aan de rechterkant.
 
Was mijn eerste gedachte toen ik de schets zag.
Gisteren de BBQ tot 350 graden opgestookt. De wijnkoeler bleef keurig koud. Ook aan de buitenzijde.
 
Het zit er bijna op. De frontjes en deurtjes zitten er in. Het laatste klusje wat ik nog moet doen is het blanke hout voorzien van een laag transparante beits. Er blij met het eindresultaat.

IMG_0685.jpg
IMG_0690.jpg
IMG_0687.jpg
IMG_0691.jpg


Voor en na:

01BAD9F4-8071-4B0A-81EB-F0AD83BE4E96.JPG
 
Ziet er netjes uit , mooi plekje zo 👍🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: J-lo
Terug
Bovenaan Onderaan