BasBQ
Beef en Steak

Hoe maak je je platesetter schoon?

Aussie

Sprokkelaar
Berichten
30
Vraagje,
Ik gebruik mijn ei eigenlijk altijd onder de 150 graden en hierbij lekt er wel eens wat vet en saus op mijn plate setter. Ik schraap dit er dan weer af als hij koud is, niets aan de hand.
Recentelijk heb ik mijn ei opgestookt voor Pizza, en bij de 180 graden zweette het vet uit de platesetter en heb ik ruim 20 minuten last gehad van dikke vette rookvorming.

Hoe maken jullie je platesetter schoon\vetvrij? heeft het zin om hem te wassen of laten weken?
 
Gewoon je ei nog veel heter opstoken... Dan wordt ook de binnenkant van je ei weer wit ;)
 
Heel heet en vooral niet opendoen om je vilt te beschermen. En te voorkomen dat er een steekvlam uit komt.
 
Ga ik proberen. Vuurtje stoken altijd leuk. 10-15 min max op max temp is dat lang genoeg? (ik vraag het vooral omdat ik de bge niet wil beschadigen - als dat mogelijk is)
 
Denk niet dat je BGE zal beschadigen, wel na een kwartier alles dichtzetten en pas opendoen als hij weer wat is afgekoeld.!!
 
Ik zou hem gewoon een half uur op 350?C of meer houden ;) Kan je ei makkelijk hebben, je vilt wat minder als je geen high heat hebt. Dus met een oud ei zou ik het niet doen zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan