BasBQ
Beef en Steak

Hoe hete platesetter verwijderen

Dominique zei:
Bidle zei:
Stoker Joop zei:
Er is ook een eenvoudige plate setter op de markt! Maar ik weet niet of deze, op den duur, de plate setter zwaar beschadigd raakt. Omdat je met een kleine raakvlak de hele gevaarte op tilt.
zie link: http://www.dicksonbbq.com/plate-setter-lifter.html

Ziet er niet verkeerd uit, denk dat ik zoiets binnenkort in elkaar ga lassen enkel dan de onderste plaat in de dezelfde vorm als de platesetter. Dan kan die iets verder eronder.

Dan moet je wel rekening houden met de ruimte die je hebt tussen zijwand/platesetter.

Hoe bedoel je dat?

Veranderd niks aan, als de onderste de vorm heeft van de platesetter is dat juist makkelijker. In de getoonde rechte versie heb je daar eerder problemen mee. Dan ben je gebonden aan een maximale lengte icm breedte. Als je hem maakt in de ronde vorm van je platesetter zou je hem, bij wijze van spreken over de gehele lengte kunnen maken en is hij, met een zelfde breedte, makkelijker er tussen te krijgen.

Betekent uiteraard wel dat die dan enkel geschikt is voor de maat van het betreffende eitje.
 
Ik denk dat je dan last krijgt met de kromming van je ei, de lifter moet dan ook rond lopen?  Het lijkt me dat de plaat waarmee je dan wil gaan liften, ook niet plat steunt maar beetje wiebelig is, door die kromming. Maar vergeef me, ik ben geen klusser, dus wie weet praten we langs elkaar heen.
Dus ik ben heel benieuwd naar jouw bouwwerk.
 
Dominique zei:
Ik denk dat je dan last krijgt met de kromming van je ei, de lifter moet dan ook rond lopen?  Het lijkt me dat de plaat waarmee je dan wil gaan liften, ook niet plat steunt maar beetje wiebelig is, door die kromming. Maar vergeef me, ik ben geen klusser, dus wie weet praten we langs elkaar heen.
Dus ik ben heel benieuwd naar jouw bouwwerk.

Yep, we praten langs elkaar heen!  :)
 
Bidle zei:
Dominique zei:
Ik denk dat je dan last krijgt met de kromming van je ei, de lifter moet dan ook rond lopen?  Het lijkt me dat de plaat waarmee je dan wil gaan liften, ook niet plat steunt maar beetje wiebelig is, door die kromming. Maar vergeef me, ik ben geen klusser, dus wie weet praten we langs elkaar heen.
Dus ik ben heel benieuwd naar jouw bouwwerk.

Yep, we praten langs elkaar heen!

Haha, laten we dan maar ophouden, ik wacht af wat jij voor moois maakt :)
 
Hhmm,dat uit de video ziet er wel oke uit.. Tot de grote platesetter..  Dan ga je het toch wel redelijk op een klein punt aan de rand optillen.. Stabiel is dan ook wat minder denk ik.
Weet niet hoeveel het kan hebben?  Maar als dit zo te doen is dan kan ik ze haast wel maken voor een tientje incl verzendkosten.. Let wel,geen chroom en bling bling..
 
Ik doe het zelf allemaal met las handschoenen. Moet je nog wel snel zijn maar houd de warmte ongeveer 10 seconde
 
Ik zie in dat flimpje trouwens dat de platesetter in uitsparingen valt in de kolenring. Is dat weer een nieuwe aanpassing?
 
Ik gebruik nu de lashandschoenen en ze voldoen opzich wel. Enige probleem is dat ze niet beter zijn dan de ovenwanten die ik eerst gebruikte. Voordeel is wel dat de lashandschoenen vies mogen worden.
 
Mr D.J. zei:
Hhmm,dat uit de video ziet er wel oke uit.. Tot de grote platesetter..  Dan ga je het toch wel redelijk op een klein punt aan de rand optillen.. Stabiel is dan ook wat minder denk ik.
Weet niet hoeveel het kan hebben?  Maar als dit zo te doen is dan kan ik ze haast wel maken voor een tientje incl verzendkosten.. Let wel,geen chroom en bling bling..
Ben je nog aan het klussen geweest voor een oplossing?
 
ik vond ruim 30 euro hiervoor ook te veel...

koop 3 setjes draadeind van 4-6mm dik, zet een stuk draad eind 1-2 cm in een bankschroef vast en buig het uitstekende deel 90 graden, ga zo door tot je drie haakjes hebt waar de platesetter met een leg in kan, zet elke 'haak' onder een van de legs en buig de rechte stukken draadeind door elkaar heen, verbindt ze daarna met elkaar en zet vast met een stuk vuilniszakbinder.

mijn platesetter lifter kostte me nog geen 5 euro en doet het nu al ruim 1,5 jaar goed en betrouwbaar... na een keer bijna mn vrouw in het groenperk duwen omdat ik de plate setter wel direct neer moest zetten...

zal vanavond ff een foto plaatsen
 
Klinkt ook als een goede oplossing, maar ik snap niet helemaal hoe dat stevig blijft met een vuilniszakbinder? Als je foto's hebt, graag!
 
IMG_1627_1.jpg


IMG_1628_1.jpg


dit is wel met een medium
 
Terug
Bovenaan Onderaan