Beef en Steak

Hoe betonnen aanrechtblad coaten?

Joop1970

Tondelzoeker
Berichten
7
Ik ben bezig met het bouwen van een eigen buitenkeuken. Ik heb een betonnen blad van 7cm dik gestort.
Nu is het tijd om een goede coating aan te brengen. Ik kom er alleen niet uit wat nu het beste is? Iemand de ultieme tip?

IMG_2707.jpeg


IMG_2706.jpeg
 
Als je bijvoorbeeld een epoxi giethars pakt kun je ook nog hele mooie dingen maken of kleuren 100% transparant kan ook. Laagje van 0,5 cm kan al genoeg zijn.
Verder is een garagevloer coating ook mogelijk. Het nadeel is dan wel dat je de betonlook kwijt bent.
Dat zou ik persoonlijk jammer vinden.

Bijvoorbeeld
 
Als je bijvoorbeeld een epoxi giethars pakt kun je ook nog hele mooie dingen maken of kleuren 100% transparant kan ook. Laagje van 0,5 cm kan al genoeg zijn.
Verder is een garagevloer coating ook mogelijk. Het nadeel is dan wel dat je de betonlook kwijt bent.
Dat zou ik persoonlijk jammer vinden.

Bijvoorbeeld
Daar had ik ook al naar gekeken. Maar halve cm vind ik vrij dik. En dan heb ik een uitdaging met de zijkanten.
En ik wil hoe dan ook geen verf. Zoals je al aangeeft is dan het hele effect van het beton weg. Dan heb ik voor niets uren staan zwoegen en zweten ;-)
 
Niet te moeilijk maken, gewoon in een olie zetten.

IMG_0546.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan