BasBQ
Beef en Steak

High Heat vilt op de BigGreenEgg

 
 
 

Gerard777

Gemarineerd
Berichten
2.031
Vanavond heb ik high heat vilt op mijn BGE large gezet. Het ging verrassend makkelijk en ben erg tevreden met het resultaat.

IMAG0544.jpg


Binnenkort volgt er een topic over het vervangen van het vilt door Dennis die dit weekend het vilt via de post krijgt en aan de slag kan gaan. Succes Dennis ;)
 
Je hebt de naad onder aan de achterkant zitten, er wordt aangeraden om de naad onder aan de ene zijkant te doen en dan van de deksel aan de andere kant, zo heb je minder kans op lucht lekkage. Of zie ik het fout?
 
Je bent echt scherp! Ik heb ze inderdaad aan de achterkant ?n bijna op elkaar. Iets waar ik later ook van dacht "Oja"... Nu acht ik de kans op lekken vrij klein, ze zitten iets versprongen, meer geluk dan wijsheid, en bij de volgende zou ik het inderdaad verschillend per kant doen. Ik snap de redenatie wel, maar zal eens testen, denk dat als de '5 euro test' goed is, en dat was zo, dan komt t wel goed
 
Had je het vilt nog voorverwarmd in de oven? Dat kom ik ook tegen, maar het lijkt me dat als je het dan uitlegt en er lijm op spuit, dat het alweer afgekoeld en gekrompen is. 

En op 2 uur en 10 uur is misschien wel netter ook, anders heb je zo'n lelijke naad in het midden ;)
 
Ik heb het vilt niet voorverwarmd. Ik denk ook dat het geen enkel effect heeft, tenzij het vilt in een zeer koude ruimte heeft gelegen (schuur in de winter). Ik zou me kunnen voorstellen dat het voorverwarmen gedaan wordt met vilt met plakstrip  om de lijm van de plakstrip zacht te maken.  Ik heb net nog even gekeken en er zit ruim 10 cm tussen de naden. Was even bang dat ze recht boven elkaar zaten...
 
Ik wacht op het topic om mijn vilt hier ook te vervangen. Ik heb hier een zelfklevende Nomex liggen die het originele vilt moet vervangen.
Maar ik heb schrik dat ik beide helften van het egg niet meer mooi zal kunnen laten passen nadien...
 
Drossie zei:
Ik wacht op het topic om mijn vilt hier ook te vervangen. Ik heb hier een zelfklevende Nomex liggen die het originele vilt moet vervangen.
Maar ik heb schrik dat ik beide helften van het egg niet meer mooi zal kunnen laten passen nadien...

het is niet zo heel moeilijk hoor. En over het passen: je legt eerst de beiden helften opelkaar als het vilt erop zit voordat je de band weer aanschroeft. Ik heb het hele proces op film staan, dus naast het topic waar zeer gedetailleerd op het vervangen wordt ingegaan is er binnenkort ook een fimpje beschikbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan