BasBQ
Beef en Steak

Hier zijn we dan

B

Boelie

Gast
Hallo Genootscap,

Ik ben Jan, bouwjaar '51 te Rhoon en in 1971 met plezier mijn vrouw gevolgd naar het Belgische Comines-Warneton. Een Franstalig stukje Belgi?, 13km ten zuiden van Ieper.
Bbq was nooit echt mijn ding. Mijn eerste had ik zelf gemaakt uit inox, uiteraard te klein en mijn tweede was een grotere op gas. Ook op dat ding was ik ook een meester in het verbranden. Ik had er dan ook net zo veel verstand van als een paard van spruitjes plukken en mede daardoor was de interesse onder nul en nam moeder mijn taak over!
Nochtans eet ik graag lekker en het laatste jaar begonnen kook programma's mijn interesse op te wekken. Na de winter haalde we de gas-bbq onder het zeil vandaan en dat ding bleek, gelukkig, zo rot als een mispel.
Op zaterdag 1 maart was ik dan, na een paar dagen echt intensief gezocht en vergeleken te hebben, de trotse aankoper van een Weber MasterTouch dia 57.
5 maart was de maiden q van indirect ribbels met 1 nacht laten intrekken met Nosmo's secret Rib Rub (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/sauzen-rubs-en-marinades/nosmo%27s-secret-rib-rub/msg56712/?PHPSESSID=f4b8dbac1d3b53344291a6c36dc36025#msg56712) en na 2 - 0,45 - 0,30 een Cola BBQ glaze van Lin op dit forum (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/sauzen-rubs-en-marinades/cola-bbq-saus/msg111737/?PHPSESSID=f4b8dbac1d3b53344291a6c36dc36025#msg111737).
Errug lekker. Alleen was het alarm rook fase 25 op een gegeven moment.
Tot op vandaag hebben we al 8 x ge bbqet.
Entrecote, moink balls, kip lollies, vleugeltjes, varkenshaasje, ros bief en gisteren beercan chicken. Al dat indirect roken en grillen is mijn ding. Ik ben verkocht. Mede door de info die ik hier op dit forum gevonden heb!

Ik heb wat foto's die ik uiteraard kan tonen in Low & Slow maar ik weet nog niet hoe up te loaden. Ik heb gezocht op het forum op foto's en plaatsen maar ik vind niets met mijn dom hoofd :blush:.

Zou iemand van jullie mij een tip kunnen geven? Waarvoor dank.

Nou, mijn boek is uitgeschreven en ik hoop jullie nog verdere verslagen te kunnen geven.

Ps: Oja, mijn forum naam Boelie is het Vlaams dialect voor soepvlees.
 
Hartstikke bedankt Mike, daar gaan we asap mee aan de slag!
 
hoi Jan,
welkom bij dit edele genootschap.
je foto is gelukt zag ik  :)
 
Van harte welkom hier Jan!!
 
Hallo Jan, welkom hier. Lekker enthiousiaste intro  :D
 
Welkom Jan
 
Welkom Jan, veel bbq plezier
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Welkom!!!!
 
Hoi Jan, gezellig dat je mee komt roken.
 
Gezellig dat je er bij bent Jan
Dan hebben wij elkaar op een haar na net gemist in Rhoon (Tussen de oerknal en het heden gezien dan  ;) )

Welkom op dit mooie forum.

Mac
 
Leuke intro Jan, welkom hier.
Hier is het ook begonnen met de passie voor koken, toen ik ruim 3 jaar geleden het echte BBQ-en ontdekte is mijn (onze) passie voor het koken op de BBQ helemaal losgebarsten, koken in de keuken doen wij nog zelden, hier staat de Q bijna elke dag aan.
 
welkom Jan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan