BasBQ
Beef en Steak

Hibachi

meinonA

Stoker
Berichten
274
Hallo allemaal,

over een paar weken ga ik naar een camping met vrienden. Omdat we de hele dag plannen hebben, heb ik niet alle tijd om bijvoorbeeld spareribs of een roast klaar te maken.
Ook neem ik niet mijn standaard uitrusting mee zoals een W57.

Wel heb ik deze smoker: https://bbq-helden.nl/gusta-bbq-king-smoker-review/
Is het naar jullie mening mogelijk om hier een soort Hibachi van te maken zodat ik toch kan laten zien dat ik niet je algemene huis-tuin-keuken bbqer ben, maar dan wel met kleinere stukken vlees?
Dan nog een vraag, ik ben meer een dipper als een baster. Simpelweg omdat ik niet zo handig ben met kwasten. En zeker niet op een camping. Geef mij maar liever een grove tang bijvoorbeeld. Stel dat ik inderdaad Hibachi spiesen ga maken, is er een makkelijkere manier om je saus op je vlees te krijgen? Zelf zat ik te denken aan een lange smalle pot vol saus waar ik de spies helemaal in kan dopen, maar dat zorgt natuurlijk ook voor dat je kerntemperatuur wordt verlaagd. Ook kan ik natuurlijk een platte ovenschaal gebruiken en dan m'n vlees aan 4 kanten dippen. Ik merk het wel als jullie betere ideeën hebben.

Graag jullie meningen.
Alvast bedankt
 
Elke bbq waar je iets op kan grillen kan je gebruiken voor spiesjes in mijn optiek.
Afhankelijk van wat je op je vlees wil smeren of dippen: als je dunne tare hebt zou je een klein cakeblik oid kunnen gebruiken, daar kan je ze door heen halen. Als je een dikkere marinade hebt kan je dat ook gewoon op een bord klodderen en daar je spiesjes door smeren. Werkt ook best.
 
Ik zou me niet teveel bezig houden met overkomen alsof je een hobby hebt/iets op niveau kan. Gewoon lekker eten maken en dan komt de waardering wel.
 
Tnx. Hoe ik het oplos met de saus is me wel duidelijk.
Hoe denken jullie dat ik het het beste kan aanpakken met de grill zelf?
Mijn smoker gebruiken en kijken of ik er van die stenen in kwijt kan of zou je voor een andere oplossing kiezen?
 
Gewoon direct grillen en eventueel de roosters weghalen als je spiezen lang genoeg zijn. Het gaat om de hoge hitte boven houtskool, ik denk dat je geen stenen nodig hebt
 
Terug
Bovenaan Onderaan