BasBQ
Beef en Steak

Hi Y'all!

Rob Klooster

Tondelzoeker
Berichten
18
Hallo,

Ik ben Rob Klooster uit Hoogeveen ('t prachtige Drenthe) Ik hdb jarenlang gebarbequed met een Cadac gas buitenkeuken. Nu wil ik er graag een Houtskool BBQ bij aanschaffen.
Wat raden jullie aan voor een beginner? Ik zat zelf te denken aan een Weber Barbeque one touch premium 47cm of Weber Bar-B-Kettle 57cm.
Ik ben benieuwd naar jullie tips!
 
hoi Rob,
welkom bij dit edele genootschap.
Als je toch geld uit wild gaan geven aan een bbq, zou ik zeker voor de 57 gaan, die heeft toch meer mogelijkheden, is meer voor te krijgen en als je wat visite erbij krijgt, kom je niet snel ruimte te kort  ;)
 
Allereerst van harte welkom bij dit Genootschap!
Ik zou de OTP kiezen omdat bij deze de temperatuur beter te regelen is dan bij de Bar-B-kettle.
De laatste is leuk als je 4x per jaar speklappen verkoold, maar in mijn ogen niet geschikt voor bijvoorbeeld low&slow
Ik zou op zoek gaan naar een 57 OTP, eventueel van Marktplaats.
Succes met je keuze!
 
welkom Rob!
 
Welkom! Ik heb een OTP47 voor een aantal jaartjes maar sinds ik hier het forum lees is deze steeds vaker te klein. Als de OTP57 te prijzig is, is marktplaats misschien een optie. Webers gaan lang mee dus van een tweedehands kan je nog lang plezier hebben.
 
Ha Rob, welkom hier! Ik zou in ieder geval voor een OTP57 gaan, daar kun je meer mee qua temperatuursbeheersing dan met een BBKetlle ( of hoe je het schrijft). Marktplaats is top om op te kijken, te bellen en te kopen. En nu ik alles heb wat ik wil, komt er weer meer op Marktplaats waar ik niet achteraan ga =))
 
Welkom Rob, veel plezier en ik sluit me aan bij de rest: 57 OTP, goede temperatuurregeling en ruimte voor grotere braadstukken.
 
Hoi Rob,

Van harte welkom bij het Genootschap!

Ik ik zeg een One Touch 57 cm model en dan het liefst met as-opvangsysteem. Misschien is het nu wat duurder maar van die extra uitgave heb je ruim 10 jaar plezier!
 
Van harte welkom en sluit me aan bij de rest.
 
Hoi Rob, welkom op het forum.
En wat zou ik nog kunnen zeggen over welke Q ik aan zou raden.....
 
Welkom rob!
 
Welkom Rob. 57.
 
Terug
Bovenaan Onderaan