BasBQ
Beef en Steak

Het witte goud

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Beste BBQgenoten.
Na een drukken Pasen zonder BBQ werd het vandaag eens tijd om de Q dan ook echt aan te gaan steken. Ik had allerlei verschillende wilde plannen voor een recept. Maar ben toch gezwicht voor het traditionele asperge gerecht. Maar dan wel met een beetje BBQ 😎

Daar gaan we. Gelukkig heb ik nog een paar plaatjes geschoten
Met dit mooie weer lekker op de hipster fiets naar de lokale aspergeboer gefietst. En daar verschillende lokale lekkernij gekocht.

944FA7B7-4169-47CB-9087-E0B787C97B21.jpeg


050FCDE9-7841-48AA-BF6B-1E43F68C2049.jpeg


Thuis gelijk met de voorbereidingen begonnen. Krieltjes voorzien van wat olie, zout, peper, knoflook, ui en paprikapoeder. De boel goed verdeeld. En daarna een eetlepel bloem er bij en weer verdelen. Dit is toch wel de ontdekking van het jaar voor mij. Wat geeft dat een fijn resultaat.
De aardappels konden zo indirect de BBQ op voor ongeveer 45min bij een 180-200gr.

174DBB87-D7AF-4BFD-9012-0C7B33B6DF14.jpeg


6231C2A0-4B17-495E-B8F6-BA28381ADCF4.jpeg


Nu had ik alle tijd om me tot de asperges te richten. Deze ging ik natuurlijk grillen. (Wat anders 😎) En het mooie van grillen is dat je er subtiel wat smaakje aan toe kunt voegen. Ik maakte een olie met wat zout, peper, gemalen chilivlokken en citroensap. Dat kwast ik netjes over de asperges en die staan te wachten tot de aardappels gaar zijn. Het grillen kost maar een paar minuten.

B6B62549-B78F-4AD9-957E-CED4AA28FC46.jpeg


AEE92003-9F72-4A9B-AA42-EC35C29CBD15.jpeg


EFDCAFCE-ED65-4188-A536-9CEA05C8F62A.jpeg


8938172F-2FC1-48FB-B023-999EF0DB6BFA.jpeg


Ondertussen waren de eitjes hard gekookt. En konden af gaan koelen. Bij de boer kocht ik een mooie roomboter welke van de kaasboer kwam. De kon ik mooi bij de aardappels zetten om te smelten.

98D5BF07-4E26-4970-83D6-1513DC553619.jpeg


9B768FD6-F061-4C39-BF19-930ED39BD524.jpeg


De aardappels zagen er al prima uit. Tijd om de asperges te gaan grillen. Hiervoor had ik de WGA aangestoken om mooi kort op het vuur grillen. Voor het grillen eerst nog snel de ham opgerold. En een eitje klein gehakt. Zodat we straks een mooi bordje op kunnen maken.

A4C0115E-3FD9-4320-A065-AABE35AAC14A.jpeg


60D004AE-02E3-40E1-934F-117EBAABE9C9.jpeg


419C177C-4D2F-41E4-A198-8AE4082C8724.jpeg


Dat gaat helemaal goed komen zo. Alles is klaar. Tijd om het bordje op te maken. Natuurlijk had ik er ook een wijntje bij. En wel de prijswinnaar van het Brabants Asperge Genootschap. De Domaine La Colombette 2021 Sauvignon Blanc. Dat gaat een feestje worden mensen. Nu alleen nog een leuk bordje opmaken voor de foto en we kunnen gaan eten.

E0E7668E-167D-43D1-97C1-9673538CAA66.jpeg


Dat is natuurlijk allemaal wel heel mooi. Maar we mixen hier alles door elkaar. Gooien er de gesmolten boter over. En gaan dan pas echt eten 😎

A097715D-66C1-4514-96A0-1D440E95AB90.jpeg


Dit is weer puur genieten. Heerlijk in het zonnetje. Asperges eten. Lekker aan het wijntje nippen. Helemaal TOP

Bedankt voor het lezen en kijken
Bram.
 
Die aardappeltjes gaan op het lijstje. En wat ziet dat bord er heerlijk uit! Toevallig heeft de vrouw vanmiddag het witte goud op de markt gehaald. Ik zal jouw foto's laten zien om haar te overtuigen van jouw bereiding ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Fantastisch Bram, met zo'n prakkie en botersaus daar hou ik ook zo van! Geweldig hoe je daar dan nu zo'n BBQ twist aan geeft. Doe je echt goed!

Maarre... Brabants Asperge Genootschap? Het moet niet gekker worden kerel, straks blijken er ook nog barbecueers bijeen te komen in een of ander genootschap!
 
Mooie bijdrage! Deze kan hoge ogen gooien bij de fotowedstrijd :)

Waar heb je dat kleine sauspannetje vandaan als ik vragen mag?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Bram, het water loopt me weer in de mond. Wat een fantastisch verslag weer.

@Beun ik heb zo’n vergelijkbaar saus pannetje eens bij de Karwei gescoord voor een tientje of wat.
 
Waar heb je dat kleine sauspannetje vandaan als ik vragen mag?

Het pannetje heb ik ooit mee genomen bij AH. Daar hebben ze vaak tegen de zomer een BBQ hoekje oid. Maar zo als Rogier al aangaf zijn ze van verschillende merken te verkrijgen. Allemaal de zelfde pan. Ander merkje.
 
Netjes 👌🏻Bram .
Ziet er goed uit
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Da's pas lekker, hadden we best gelust.;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Ik zie het helemaal voor me, in het zonnetje met goed eten nippend aan een wit wijntje, dat is toch gewoon een geluksmomentje!! Ik voel m!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Wat ziet dit maaltje er heerlijk uit.
Prachtig om te zien hoe de WGA stabiel staat met een klem, spatel en blokje hout 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Gewoon heerlijke traditionele asperges.

Heerlijk zo! 😋😋

Waar zijn de rest van de aardappels gebleven?

Succes met de wedstrijd.
 
Het pannetje heb ik ooit mee genomen bij AH. Daar hebben ze vaak tegen de zomer een BBQ hoekje oid. Maar zo als Rogier al aangaf zijn ze van verschillende merken te verkrijgen. Allemaal de zelfde pan. Ander merkje.
Was gisteren ook nog aan het rond kijken voor eentje. De ene heeft deksel, de andere een schenktuit. Maar Petromax heeft beiden :ROFLMAO: Maar daar betaal je dan ook voor.
 
Ziet er lekker uit Bram. Interessante tip om bloem bij de krieltjes te doen. Worden ze daar knapperiger van?

Succes met de wedstrijd!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Schitterend Bram!
lekker buiten gespeeld weer!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Mooie reportage weer bram.
Heerlijk om te lezen.
Ziet er geweldig uit allemaal

Was al wel wat later of niet? Zonnetje staat zo laag.
 
Dit is top. Geen ingewikkelde recepten maar gewoon recht toe, recht aan. Klassieke asperges met een BBQ twist. Heerlijk! 🤤
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Terug
Bovenaan Onderaan