BasBQ
Beef en Steak

het ultieme winter BBQ biertje!

@tmmf

Vuurmaker
Berichten
87
ik ben van plan om in september een biertje met mijn buurman max ( thuis brouwer uit de stal van de lepelaar/beemster brouwerij) te gaan maken, maar welke?
ik dacht ff wat info hier op het forum te krijgen over "hoe moet een mooi winter bier" smaken..die ook goed bij een BBQ past.
moet dus goed blijven smaken met een goed gerubte vette bek. :D
dus ik zou zegge "shoot"!
 
Proeverij op de nieuwjaarsmeeting?
 
Het hop en gerst eerst roken?

(Net zoals met whisky)
 
zou zo maar kunnen..... een pepertje er in kan ook nog, maar ik heb meer nodig dan een paar losseflodders  ;) of zijn er hier niet zo veel bier drinkers?  :p
 
Misschien is dit meer een vraag voor een brouwersforum ;)
Maar ik doe een gooi:
Omdat men bij bbq toch werkt met strerke smaken, heb je volgens mij een paar opties.
Of je zet er een smaakvolle pilsener tegenover: altijd goed bij de wat vettere hap en blust eventuele hitte van de rub of saus. Ik zou dan gaan voor een smaak als die van een ietwat krachtiger Pools of Tsjechisch pilsener, zoals een Zywiec ( https://nl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBywiec_%28bier%29 )
Maar een frisse blonde kan natuurlijk ook, zoals een soort van gentse gruut of een friszure Lambic oid.
Een zwaar en complex of bitter bier zou ik bij bbq zelf niet snel doen. Daar geniet je meer van bij een licht hapje vind ik.
Edit: in Duitsland heb ik een keer Gl?hbier op. Dat kickte ook behoorlijk ass. Maar dat is meer een bereiding met bier dan een gebrouwen iets.
 
Mosseltje zei:
Het hop en gerst eerst roken?

(Net zoals met whisky)
Op het bokbierfestival serveren ze ook altijd een duitse r?ucherbock. Maar ja....ik finnum goor...
Maar dat is maar smaak natuurlijk. Het is wel mogelijk dus.
 
richard0501 zei:
dat gerookte moet je echt wel van houden, bij de emilisse brouwerij hebben ze ook bier van gerookte gerst / hop. ik vond het niks
Oh ja, die van Emelisse heb ik ook wel eens gehad. Vond ik ook niks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan