BasBQ
Beef en Steak

Het opknappen van een Weber Genesis S320

Joost12

Vuurmaker
Berichten
96
Zoals al eerder gemeld heb ik een 2e-hands Weber Genesis S320 van een paar jaar oud op de kop getikt.
Deze heb ik met een beetje TLC weer een verbeterd uiterlijk gegeven.

Zo zat er wat vliegroest op de rvs delen zoals hier op het deurtje




Eerst maar eens begonnen met de demontage


Ook onder de chroomstrip van de kap zat wat roest:


Er zaten wat plekken op het onderstel




Eerst maar eens de onderdelen schuren


Opgehangen (zie ook de roest in de randjes......) Deze ook even netjes verwijderd


Daarna alle gietalu delen in de hittebestendige lak gespoten (Hammerite grijs), Onderstel eerst in de primer en daarna in de lak RAL7039.
Alle RVS onderdelen gepoetst met Innosoft en de complete BBQ weer gemonteerd.

Zie hier de resultaten !











Ben er zelf heel tevreden mee !  Met een beetje zoeken en handelen heb ik alle materialen voor zo'n 70 euro gekocht. Wat mij betreft de investering waard.
Merk wel dat deze de temp veel beter vast houdt dan mijn oude Patton. Zal waarschijnlijk liggen aan de geisoleerde kap en de gietaluminium delen.
 
Nice job Joost!! :)
 
Netjes gedaan. Hij ziet er erg netjes uit!
 
Ik kan alleen maar jaloers en onder de indruk zijn met mijn linkerhand (heb er niet eens 2)  :p
 
ziet er zeer mooi uit, knap werk
 
Dat is weer een knappe barbecue zo! Ook een mooie kleur.
 
respect man doet zeer als je zo,n verwaarloost ding ziet zo oud was ie toch niet ik schat een jaar of 4
verschil tussen patton en weber is wel heel duidelijk die pattons zijn rare chinese roestbakken met gietijzeren branders die van weber zijn van RVS.
complimenten voor het opknappen.
 
Bedankt voor alle leuke reacties !
Het werk viel me eigenlijk nog wel mee. 1 uur demontage , 1 uur schuren , 3 uur spuiten en 1,5 uur rvs poetsen en 1,5 uur montage.

Aankoopbon zat er nog bij en was van begin 2010 dus inderdaad zo'n 3,5 jaar oud.
 
Ziet er weer super uit!
 
beetje laat zie het nu pas knap stukje werk geleverd joost
ziet er weer gelikt uit zeg petje af .

grt gerard
 
Een wereld van verschil!
 
Terug
Bovenaan Onderaan