BasBQ
Beef en Steak

Het moet gebeuren: pulled pork

 
 
 

Robert Z

Stoker
Berichten
461
Morgen ochtend op tijd eruit en de bbq aan slingeren, nu alvast de de procureur in de rub gezet en geïnjecteerd.
wordt vervolgd

111D1D59-4982-4ADD-AE5E-B256CEC22D4C.jpeg


22FAC294-5F99-4C7B-BD5F-8DD695DA7F18.jpeg


49BC4A00-A2F3-495B-A5DD-A5A5CEF12BB6.jpeg
 
Vanochtend om 08:30 uur de bbq aangestoken, 09:00 het vlees erop.
Met ieder uur gemiddeld 10 graden erbij. Top!
Na de lunch de bbq toch even verplaatst omdat de rook wel heel erg richting de buren ging. En dat had ik niet moeten doen.Kern temp op 65 graden en een dome temp van 110 graden. Maar na het verplaatsen van de bbq niet meer omhoog te krijgen. Sterker nog alles kakte in. Maar even een halve wokkel erbij gedaan om wat vlam in de tent te krijgen. Dit pakte goed uit, de temp in de bbq ging weer omhoog en was stabiel te houden.
uiteindelijk het geheel op 70 graden gekregen en ingesmeerd met bbq saus, een beetje van mezelf en een beetje uit een potje ( mmmm van.....)
Intussen de kool salade gemaakt (witte kool, paprika heel fijn gesneden, appel azijn, yofresh, bieslook, peper en zout)
Uiteindelijk alles op temperatuur om in te pakken, op naar de fase met de saté prikker! Het water loopt me inmiddels in me mond van de geur in de tuin, de beleving en ik kan de smaak in gedachte al proeven.....
Yes alles is nu lekker mals en na een uurtje in de folie op het aanrecht kan het pullen beginnen. Al het vocht erbij en nog een beetje bbq saus. En dan een wit bolletje, koolsla erop, vlees erop, saus als back-up erbij. Wat heerlijk!! Extra saus was niet nodig, de verhoudingen perfect. Ik zal een volgende keer de boel iets stabieler proberen te houden maar als je er voor kiest om het vlees in te pakken komt het volgens mij niet op details aan. Dan is tijd de beslissende factor.
Ik ben dik tevreden iedereen heeft hier heerlijk gegeten. Ik had een stuk van 1,5 kilo de volgende keer kan ik nog wel vier personen erbij uitnodigen.

6BCE872A-C44C-447A-A556-03E72CE423C9.jpeg


F83543FC-4160-460F-A4B3-D6375C607F68.jpeg


E6A3DAE5-1F92-4BC8-8CC7-17CEA3768C1B.jpeg


4956FB47-F6FB-4DF8-91B4-CF669265072F.jpeg


61037FEB-FFA7-442B-845C-7606E74BC76E.jpeg


20C6F9FB-8FC1-448C-884E-F83B7F14890A.jpeg


7964F226-91AD-4B42-8BCE-37EC1FC02F1D.jpeg
 
Vanochtend om 08:30 uur de bbq aangestoken, 09:00 het vlees erop.
Met ieder uur gemiddeld 10 graden erbij. Top!
Na de lunch de bbq toch even verplaatst omdat de rook wel heel erg richting de buren ging. En dat had ik niet moeten doen.Kern temp op 65 graden en een dome temp van 110 graden. Maar na het verplaatsen van de bbq niet meer omhoog te krijgen. Sterker nog alles kakte in. Maar even een halve wokkel erbij gedaan om wat vlam in de tent te krijgen. Dit pakte goed uit, de temp in de bbq ging weer omhoog en was stabiel te houden.
uiteindelijk het geheel op 70 graden gekregen en ingesmeerd met bbq saus, een beetje van mezelf en een beetje uit een potje ( mmmm van.....)
Intussen de kool salade gemaakt (witte kool, paprika heel fijn gesneden, appel azijn, yofresh, bieslook, peper en zout)
Uiteindelijk alles op temperatuur om in te pakken, op naar de fase met de saté prikker! Het water loopt me inmiddels in me mond van de geur in de tuin, de beleving en ik kan de smaak in gedachte al proeven.....
Yes alles is nu lekker mals en na een uurtje in de folie op het aanrecht kan het pullen beginnen. Al het vocht erbij en nog een beetje bbq saus. En dan een wit bolletje, koolsla erop, vlees erop, saus als back-up erbij. Wat heerlijk!! Extra saus was niet nodig, de verhoudingen perfect. Ik zal een volgende keer de boel iets stabieler proberen te houden maar als je er voor kiest om het vlees in te pakken komt het volgens mij niet op details aan. Dan is tijd de beslissende factor.
Ik ben dik tevreden iedereen heeft hier heerlijk gegeten. Ik had een stuk van 1,5 kilo de volgende keer kan ik nog wel vier personen erbij uitnodigen.

Bekijk bijlage 5195

Bekijk bijlage 5196

Bekijk bijlage 5197

Bekijk bijlage 5198

Bekijk bijlage 5199

Bekijk bijlage 5200

Bekijk bijlage 5201
Ziet er goed uit!!
 
Goed gelukt met mooie afsluiting, gefeliciteerd met je knorretje.
 
lust ik ook wel. Gefelicteerd met je knorretje!
 
Ziet er goed uit
En de kids ook nog lekker bezig geweest 👍🏻
 
Gefeliciteerd 🥳 met je Knor, dat is een lekker broodje PP geworden.
 
Mooie run. En lekker veel foto's. Je PP ziet er heerlijk uit. Leuke foto ook van die marshmallow. Kindjes vinden dat helemaal geweldig hier.
Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Oink oink. Van harte, zo lekker dit

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Proficiatmet je knorrie. Ziet er prima uit. Mooi verslag.
Schattig die kinderhandjes. 🤗
 
zo, dat ziet er allemaal giga lekker uit zeg.
mooie run, leerzaam en een eerlijk eindresultaat. top

mooie reportage ook, zeker de laatste foto.

tip voor volgende keer:
cole slaw een avond ervoor maken. dan is tie 2x zo lekker en het scheelt tijd op de dag zelf, win-win dus
een groter stuk maken. restje kan je invriezen en is ook heerlijk in bijvoorbeeld nasi, in een wrap, etc.. als je dan toch die run maakt......
 
Lekker hoor, gratz met knorrie!
 
Ziet er goed uit, mooie foto's! Zal vast gesmaakt hebben. Gefeliciteerd met je knorretje (y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan