BasBQ
Beef en Steak

Het jaar uitluiden doe je met een barbecue!

 
 

Caspar

Kooltjesharker
Berichten
209
Er liggen bijna 80 MOINKs klaar en de kip gaat zo in een brine van cola. Dat wordt mijn bijdrage vanavond (naast wat hartige taarten en poffertjes voor de kleintjes).

0bc50ba2c99b1593b4339a8d76cfaf11.jpg


Later meer, maar alvast een fantastisch oud en nieuw!
 
heerlijk, jullie van hetzelfde
 
Dat doe je goed inderdaad, hier gaan we het jaar uit met de steven&me van december, de mojo varkenshaas, de citrus-glazed varkenhaas en een beenhammetje.

Goed uiteinde en alvast veel grilplezier in het nieuwe jaar!
 
bf9b925a29f042efa46caf180c05c382.jpg


Het wordt wel de laatste run van 2015, ben ik bang.
 
Hier is de laatste run van 2015 een setje spare ribs.
Voor het eerst een helemaal zelf "ontwikkelde" saus, dat wil zeggen,  door gewoon op de gok eea in een pan te mieteren en eens kijken wat dat wordt.
Ongetwijfeld kom ik een keer een recept tegen dat er sprekend op lijkt (maar dan w?l lekker is), maar je moet ergens beginnen, nietwaar?
 
dennis zei:
Hier is de laatste run van 2015 een setje spare ribs.
Voor het eerst een helemaal zelf "ontwikkelde" saus, dat wil zeggen,  door gewoon op de gok eea in een pan te mieteren en eens kijken wat dat wordt.
Ongetwijfeld kom ik een keer een recept tegen dat er sprekend op lijkt (maar dan w?l lekker is), maar je moet ergens beginnen, nietwaar?

Heb je dan wel bijgehouden wat je bij elkaar heb "gemieterd" ????
Anders heb je dadelijk een wereldsaus en weet je niet wat en hoeveel van het "gemieterde"  =)) =)) =))
 
Geen nood, zo goed is ie niet, denk ik.
En zo wel, dan is ie zo geheim dat ik het recept zelfs niet ken. ;)




Nee, dat is niet helemaal waar, ik heb wel bijgehouden wat en hoeveel ik erin heb gegooid.
 
dennis zei:
Geen nood, zo goed is ie niet, denk ik.
En zo wel, dan is ie zo geheim dat ik het recept zelfs niet ken. ;)




Nee, dat is niet helemaal waar, ik heb wel bijgehouden wat en hoeveel ik erin heb gegooid.

Goed bezig dan. O:) O:)
 
Dat valt dan weer tegen.
Smaak was wel lekker, maar op 1 of andere manier zat er een component "droogheid" of "meligheid" in, terwijl het toch echt natte saus is :D.
Was ook te dik, maar geen appelsap meer om te verdunnen.
Leuke poging, maar helaas de sweet & smokey saus van grootmeester noskos nog niet overtroffen ;)
 
Hier het jaar afgemaakt met 25 spiffs burgers. Helaas hadden de gasten welke voor de houtskool zouden zorgen deze vergeten..... Dus even snel terug naar huis en briketten halen. Uiteindelijk allemaa gelukt en ze vielen goed in smaak. De kerst ook maar eens de bbq aangezwengeld. Moink ballen, Danbras sateh en kipvleugels. Volgend jaar weer!
 
Lekker allemaal. Wij aten kipfilet gevuld met perzik omwikkeld met spek en kiplollies. Zo lekker.
 
Lekkere Moinks! 
 
Terug
Bovenaan Onderaan