BasBQ
Beef en Steak

Het IKEA Bekvam modding draadje.....

Heeft iemand nog een goede tip voor een hoes die over de bbq met meubel past aangezien die van mij in de winter buiten blijft staan.
 
En dit is de mijne geworden. Ik kwam er achteraf achter dat het oude en nieuwe model een ander blad hebben.

20200923_123810288_iOS.jpg
 
De Intratuin barbecuehoes van D79 en H120 past ook perfect (tot zo'n 10cm boven de grond). Die uiteindelijk maar besteld omdat de Tosterö nergens meer verkrijgbaar is.
 
Hmmm het gaat om de bbq hoes 72 x 52 denk ik. Die is inderdaad slecht op voorraad. Toch maar even bij de intratuin kijken dan.
 
Laatst bewerkt:
dit heb ik er van gemaakt:
twee tafeltjes gebruikt met ruimte er tussen voor het koelkastje.
Deze staat op een "hondje" en kan ik er zo makkelijk onder vandaan schuiven.
Stroom netjes weggewerkt onder het werkblad.
Bovenop twee grote tegels !

bbq a.jpg


bbqb.jpg
bbqbb.jpg

bbq (4).jpg


bbq (3).jpg
 
Laatst bewerkt:
thanx ! het is fijn om veel werkruimte te hebben (en nog kom ik wel eens ruimte te kort....)
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Goedemorgen allen,

Nu het voorjaar razend snel dichterbij komt wil ik mijn setup aanpassen. Op dit moment heb ik de Bastard compact urban 2020 in de standaard staan in de tuin, maar wil die graag in mijn Ikea Bekvam inbouwen.

Weet iemand of deze daarin past en hoe groot het gat moet zijn daarvoor?

Alvast dank!
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Hoi,

Zojuist besloten om mijn Inferno compact kamado 15" te voorzien van de IKEA Bekvam mod.

Ik heb 4 zwenkwielen onder een plateau geschroefd waarop het in de schuur staat en dat is prima mobiel maar nog wel te laag. Ik til het nu steeds op een workmate en daar ben ik nu ook wel klaar mee.

Graag hoor ik of mijn aanpak ok is:

1. Omtrek meten van de kamado ongeveer 4 cm onder de handvatten.
2. Diameter berekenen en die 4cm groter nemen voor iets speling
3. Straal berekenen en daarmee met een touwtje een mooie cirkel aftekenen vanaf het middelpunt van de Bekvam en uitzagen
4. De hoogte van de kamado opmeten tot ongeveer 4cm onder de handvatten
5. Het plankje tussen de poten van de Bekvam hoger plaatsen met verstevigingshoeken, zodat de afstand van de bovenkant van het werkblad tot de bovenkant van het tussenplankje gelijk is met het resultaat uit stap 4.
6. 4 Zwenkwielen monteren. Huidige zwenkwielen zijn te groot, passen zwenkwielen met montageplaat van 50mm x 44m of 30mm x 24mm?
7. Beitsen
8. Paar 'onderzetters' plaatsen en de Q in de Bekvam

Dank alvast voor de tips.
c79a20f48252000a71e646d34996837f.jpg


Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
de diameter van je Q plus 4 is veel te groot, aan elke zijde 1 cm overhouden, dus plus 2 is meer dan voldoende. Ik zou daarnaast met een steeksleutel de handvaten eraf halen, toch niet meer nodig. Je meet dan de hoogte van je Q ter hoogte van je handvat. Wat betreft je onderzetters, hij staat al in een nest, niet meer nodig dus. Lucht kan er al onderdoor en geen direct contact met ondergrond. je kan er nog wel een mooie steen o.I.d. onderleggen.
 
de diameter van je Q plus 4 is veel te groot, aan elke zijde 1 cm overhouden, dus plus 2 is meer dan voldoende. Ik zou daarnaast met een steeksleutel de handvaten eraf halen, toch niet meer nodig. Je meet dan de hoogte van je Q ter hoogte van je handvat. Wat betreft je onderzetters, hij staat al in een nest, niet meer nodig dus. Lucht kan er al onderdoor en geen direct contact met ondergrond. je kan er nog wel een mooie steen o.I.d. onderleggen.
Precies dit wilde ik ook typen
 
Dank voor de inzichten. Ik lees ook net dat de poten 50x50mm zijn.

Ik kan de Q wel gewoon in het stalen frame laten staan toch.

Dan nog een domme vraag: hoe tillen jullie dan de Q in de Bekvam, zonder de handvatten?

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
 
Dank voor de inzichten. Ik lees ook net dat de poten 50x50mm zijn.

Ik kan de Q wel gewoon in het stalen frame laten staan toch.

Dan nog een domme vraag: hoe tillen jullie dan de Q in de Bekvam, zonder de handvatten?

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk

Eerst erin tillen en dan pas de handvaten eraf halen?
 
Mooi voor een prikkie een bekvam via MP op de kop getikt. Nog in afwachting van 4 nieuwe zwenkwielen en ik moet nog 4 versterkjngshoeken halen en dan kan het klussen beginnen.

Ik zal denk ik nog wel wat foto's sturen omtrent het inmeten en aftekenen van de uit te zagen cirkel delen ter controle en advies.

Kan ik daarna meteen mooi de nieuwe decoupeerzaag uitproberen

Wat voor soort scharnieren kan ik het beste gebruiken als ik er een stuk blad aan wil zetten dat ik ook weer kan inklappen. Ik heb nog wat werkblad over namelijk. Zoals dit:

7ac2e7179a849460c23c6d10ea222606.jpg


Update: al gevonden - klapconsole of folding bracket


Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Bekvam gescoord op marktplaats. Net geüpgraded naar 4-wheel drive.

Binnenkort het middelste plankje ophogen en de cirkel uitzagen. Later wil ik nog aan de zijkanten twee kleine inklapbare verlengstukken maken. Ik neem aan dat ik het overhellende randje van hoofdblad dan even af moet zagen of kan het ook zonder?

ec92ff5720d9b0f807b65197286a96bc.jpg
df18d407253a72e100cd840d242549f0.jpg


Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan