BasBQ
Beef en Steak

Het Grote-Anti-Corona-Vervelingsdraadje - SPAM

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.894
Vandaag een heerlijke BLT-sandwich voor lunch:

SDJ_3615.JPG


Bacon (ik had maple and bourbon cured), Lettuce and Tomato op een witte boterham met lekkere mayo.

Party Time, Excellent!
 
IMG_4198.jpg

Straks een Digitale Vrij Mi Bo met de buurmannen uit de wijk.

Ik zorg voor de borrelhapjes die op veilige afstand bij mij opgehaald worden. 6 MOINK balls in ruil voor een pilsje.

Even bij kletsen. Het is nu immers weekend (voor wie inmiddels ook het besef van de dag kwijt is)
 
27787D5C-67F0-4387-A0D0-9BF63AECAD88.jpg

Voor de mond hoeken
 
Is dat een gyrosje Marcel?
 
Geinspireerd door Marcel in dit draadje èn het rondje rond de wereld van Goosebumps ook maar lekker even aan het bakken geslagen. Deze Woningsdag had ik maar 1 echte ambitie... Gyros eten en lekkere bieren drinken!

Dus daar gaan we, procureurtje voorbehandelen en aan het spit!

SDJ_3741.JPG


Startertje aan met mooi Ecobrasa blokjes:

SDJ_3742.JPG


Trouwens, gratis Tip van Flip, als je op deze manier iets meer ruimte voor zuurstof laat tussen je briketten-bakjes dan heb je nòg minder rook uit je startertje en gaat het net zo vlot maar schoner!

SDJ_3746.JPG


Ondertussen lekker de tzatziki bouwen:

SDJ_3748.JPG


Daar werd ik dorstig van:

SDJ_3750.JPG


Hydratatie is van levensbelang!

SDJ_3755.JPG



SDJ_3759.JPG


Lekker wat verse kruiderij in de vorm van wat munt en bieslook erbij!

SDJ_3764.JPG


Gyrosje draaide al lekker en werd mooi bruin:

SDJ_3773.JPG


Steeds de uiterste puntjes die al mooi gebruind waren eraf snijden en verder laten draaien:

SDJ_3780.JPG


En goed blijven drinken natuurlijk, rustig zodat het gelijkmatig in je bloed terecht komt:

SDJ_3776.JPG


We konden bijna aan tafel:

SDJ_3780.JPG


Nog één drankje dan:

SDJ_3787.JPG


Het was een geweldige dag en alle ambities geslaagd!

SDJ_3788.JPG


SDJ_3796.JPG


Tot de volgende!
 
Lekker man, prima manier om de woningsdag door te komen. En inzake bier inname had je een aardige vrijmarkt inname. Althans ik zou er aardig van op mijn kop staan, schat in dat jij iets meer oefening hebt.....
 
Ach, als je op tijd begint...
 
Dat ziet er weer lekker uit en zo komt je tijd wel om :) En weer mooie foto's en verslag Sander
 
Geinspireerd door Marcel in dit draadje èn het rondje rond de wereld van Goosebumps ook maar lekker even aan het bakken geslagen. Deze Woningsdag had ik maar 1 echte ambitie... Gyros eten en lekkere bieren drinken!

Dus daar gaan we, procureurtje voorbehandelen en aan het spit!

Bekijk bijlage 701

Startertje aan met mooi Ecobrasa blokjes:

Bekijk bijlage 702

Trouwens, gratis Tip van Flip, als je op deze manier iets meer ruimte voor zuurstof laat tussen je briketten-bakjes dan heb je nòg minder rook uit je startertje en gaat het net zo vlot maar schoner!

Bekijk bijlage 703

Ondertussen lekker de tzatziki bouwen:

Bekijk bijlage 704

Daar werd ik dorstig van:

Bekijk bijlage 705

Hydratatie is van levensbelang!

Bekijk bijlage 706


Bekijk bijlage 707

Lekker wat verse kruiderij in de vorm van wat munt en bieslook erbij!

Bekijk bijlage 708

Gyrosje draaide al lekker en werd mooi bruin:

Bekijk bijlage 709

Steeds de uiterste puntjes die al mooi gebruind waren eraf snijden en verder laten draaien:

Bekijk bijlage 710

En goed blijven drinken natuurlijk, rustig zodat het gelijkmatig in je bloed terecht komt:

Bekijk bijlage 711

We konden bijna aan tafel:

Bekijk bijlage 712

Nog één drankje dan:

Bekijk bijlage 713

Het was een geweldige dag en alle ambities geslaagd!

Bekijk bijlage 714

Bekijk bijlage 715

Tot de volgende!
Ziet er allemaal heerlijk uit. Hoe houd je die peterselie zo mooi? Mijne wordt geel.
 
goed bezig geweest Sander. Blijft lekker he, zo'n bolleke. Die filou is ook een goed biertje hoor.
Lekkere bieren, mooi broodje gyros van het spit met lekkere zelfgemaakte tzatziki...…….
qua drank en spijs zaten we dit weekend wel heel erg op 1 lijn ;)
zeker ook nog heel erg druk met "niets in de zon doen" geweest afgelopen weekend?
 
Dat zier er super uit Sander. Wat een mooie plaatjes. Dit gerecht staat hier ook nog op de wenslijst. Snel eens maken. Gyros en zelfgemaakte tzatziki is natuurlijk goud.
Biertjes zien er goed uit. Bolleke de Koning is natuurlijk een heerlijk bier in het zonnetje. En ook heel toepasselijk gekozen natuurlijk Top
 
Ziet er allemaal heerlijk uit. Hoe houd je die peterselie zo mooi? Mijne wordt geel.

Tja... mazzel? Ik heb totaal geen groene vingers, ik geef genoeg water en hoop voor het beste. Bij mij gaat de basilicum erg snel verkleuren, maar daar kan ik ook niks aan doen. Ik heb wel bewust de uitsparingen zo gekozen dat er ook gewoon een supermarkt potje kruiden in past. Dus dan koop ik de volgende keer kant en klare basilicum in een pot en zet ik die lekker buiten.
 
En inzake bier inname had je een aardige vrijmarkt inname.

Dat is nu juist het ding... ik drink graag echt lekker bier. 10 pils op een vrijmarkt doe je mij geen lol mee.
 
Wat een leuk topic, deze had ik even gemist, mooie gerechten voorbij zien komen maar voor een BLT sandwich mag je mij wakker maken🤩

Een kleine tip om langer te genieten van de kruidenplantjes, zet ze na aankoop direct in een grotere pot...................neem een bloempot van 3 a 4 liter, voor een gedeelte vullen met potgrond, kruidenplant erin, verder afvullen met potgrond, schotel eronder en niet vergeten om het kruidenplantje water te geven😜 op deze manier hou ik al vele jaren gedurende de zomer vele kruidenplantjes goed en krijgen de basilicum en bieslook bloemen, leuk ter decoratie maar ook erg lekker;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan