BasBQ
Beef en Steak

Het gaat steeds beter.... even wachten nog.....pizza!

 
 

repel101

Vuurmaker
Berichten
64
Vandaag was het weer pizza tijd. Vanmorgen al begonnen met het maken van het deeg.
Bij het aansteken van de uuni tot aan het op temperatuur zijn, was mooi de tijd  om ook de eerste pizza te maken.
Dit keer helemaal met de hand gemaakt, zonder deegroller.
Ze waren weer erg lekker, vooral die met walnoten, kip en honing als extra ingredi?nt.
17002111f428702217abf01151e7b582.jpg
7123d9e004ffc1b21d0d7082acb35c38.jpg
82028f8f689623f6ffd59d65db85e60d.jpg
a2ac50347b3302ba0089c8129cec855b.jpg
ed0d4ef982d05e607276605e9e9dfbfb.jpg
 
Ziet er heerlijk uit, al hou ik persoonlijk niet van fruit of iets zoets op mijn pizza ;) maar de Uuni is een geweldig apparaat :)
 
Als ik dit zie neig ik altijd weer om toch maar eens te overwegen een uuni aan te schaffen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Brecht zei:
Als ik dit zie neig ik altijd weer om toch maar eens te overwegen een uuni aan te schaffen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

Moet je gewoon doen, daar komen heerlijke pizza's vanaf....................natuurlijk moet je wel goed deeg hebben en de juiste topping voor jouw persoonlijke smaak hebben :D
 
Lekker hoor. Lus ik
 
Jet zei:
Moet je gewoon doen, daar komen heerlijke pizza's vanaf....................natuurlijk moet je wel goed deeg hebben en de juiste topping voor jouw persoonlijke smaak hebben :D

Deeg en topping zijn uitstekend als ik pizza op de primo maak dus op een uuni zoudit toch ook moeten lukken of zit er hier toch een verschil in?

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
De Uuni is speciaal ontworpen voor pizza's ;) op de primo gaan de pizza's ook prima maar het vilt vind het niet zo prettig.
Je moet weten dat de Uuni makkelijk en snel 350 graden Celsius kan worden daar is een kamado eigenlijk niet voor gemaakt, al kan hij het wel aan maar zoals eerder gezegd je vilt vindt dit niet leuk.
 
Brecht zei:
Jet zei:
Moet je gewoon doen, daar komen heerlijke pizza's vanaf....................natuurlijk moet je wel goed deeg hebben en de juiste topping voor jouw persoonlijke smaak hebben :D

Deeg en topping zijn uitstekend als ik pizza op de primo maak dus op een uuni zoudit toch ook moeten lukken of zit er hier toch een verschil in?

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

Op de uuni gaat het gemakkelijk en snel. Anderhalve minuut en hij is klaar.
Een half uurtje wachten na het aansteken en hij is op temperatuur.
Speciaal gemaakt voor pizza.

Ik ben er erg blij mee....
 
De primo gaat ook vlot naar 350graden maar volgens mij gaat de uuni daar wel nog een mooi stukje boven. En het vilt lijd daar idd wel erg onder. Ik wil eigenlijk de uuni omdat die veel draagbaarder is (als we ergens op verplaatsing enkele pizza's willen maken), sneller op temp is alsook volgens mij veel zuiniger is dan een primo per pizza. Ook heb ik wel wat schrik dat mijn primo vroeg of laat zal barsten door de grote hitte.

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

 
Dit is misschien een beetje off-topic maar hoe snel is de uuni weer zover afgekoeld dat ie makkelijk te verplaatsen is? Ik heb namelijk alles op een begane grond balkon staan (dus dure dingen zitten geketend) en ik heb niet echt de ruimte om de uuni ernaast kwijt te kunnen dus die moet na gebruik dan naar binnen verplaatst worden.
 
Edgar zei:
Dit is misschien een beetje off-topic maar hoe snel is de uuni weer zover afgekoeld dat ie makkelijk te verplaatsen is? Ik heb namelijk alles op een begane grond balkon staan (dus dure dingen zitten geketend) en ik heb niet echt de ruimte om de uuni ernaast kwijt te kunnen dus die moet na gebruik dan naar binnen verplaatst worden.
De Uuni is gemaakt van dunne RVS plaat dus snel afgekoeld. Je zou het deel met de nog smeulende pellets eraf kunnen halen (met een BBQ-handschoen) en deze laten doven in een BBQ. De meeste warmte komt dan nog van de steen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan