BasBQ
Beef en Steak

Het Complete BBQ Boek - Julius Jaspers

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.859
1608735123759.png

Titel: Het complete BBQ boek
Auteur: Julius Jaspers
EAN: 9789048855124
Taal: Nederlands
Aantal blz: 416 pagina's
Waar te koop: overal, bijvoorbeeld hier: bol.com | Het complete BBQ boek, Julius Jaspers
Prijs in: 25 euro (dd 23 dec 2020)
Bespreking:

Na een goede ervaring met het boek Simple Smart BBQ van Julius Jaspers, stond bovenaan mijn lijstje voor een December viering met vrienden.
Ik kreeg hem ook, tot mijn blijdschap, en opende hem meteen om door te bladeren natuurlijk.

Wat stuit ik op?
Een recept wat ik ken uit Simple Smart BBQ, exact dezelfde foto ook nog.
IMG_20201223_160652.jpg


En ik blader verder, en vind er nog een..
Ik weiger even om het nog een op een te vergelijken, want ik ben bang dat ik me dan nogal bekocht voel.
Maar ik las naderhand dat er ook weer recepten uit de BBQ Bijbel in staan, eveneens dezelfde foto's en recepten.
Dit vind ik echt dood zonde, want hij schrijft duidelijke recepten en mooie gerechten. Maar dit is dus een beetje 'the best of-' alle eerdere boeken.
IMG_20201223_160801.jpg

IMG_20201223_160830.jpg

IMG_20201223_160725.jpg


Heb je nog geen BBQ boek van Julius Jaspers?
Dan is dit degene die je zoekt. Duidelijke recepten, mooie afbeeldingen, wisselende smaken, goede combinatie (haha) en af en toe een leuke anekdote.
IMG_20201223_160900.jpg

IMG_20201223_160916.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je waarschuwt! Is inderdaad een beetje lullig als je dit boek koopt met het idee dat je nieuwe recepten er in vindt.
Ik heb nog geen boek van hem, dus wellicht dat dit boek er dan wel gaat komen.
 
Ik heb na de aanschaf van mijn Bastard als eerst dit boek gekocht om inspiratie op te doen. Er staan natuurlijk mega veel recepten in. Maar toch, als beginnende BBQ-er vind ik hem een beetje ingewikkeld. Waarom staan er meerdere spare rib recepten in waarbij ik een vacumeermachine nodig heb? Of waarbij ik aan de slager moet vragen of hij m'n eigengemaakte rub wil toevoegen aan de ribs?

Hoe duidelijk het boek en de recepten ook zijn. Ik heb pas 1 gerecht nagemaakt uit dit boek. Ik mis echt een beetje de verschillende technieken en stapjes voor beginners. Misschien een verkeerde inschatting. Maar ik dacht met 300 recepten zullen er ook verschillende technieken in staan? Of in ieder geval suggesties?

Het boek scoort voor mij dan ook een 6,5 denk ik. Het kan vast doorgroeien naar een 7 of zelfs een 8 als ik meer bedreven ben met de kamado.

Groetjes.
 
Ik heb na de aanschaf van mijn Bastard als eerst dit boek gekocht om inspiratie op te doen. Er staan natuurlijk mega veel recepten in. Maar toch, als beginnende BBQ-er vind ik hem een beetje ingewikkeld. Waarom staan er meerdere spare rib recepten in waarbij ik een vacumeermachine nodig heb? Of waarbij ik aan de slager moet vragen of hij m'n eigengemaakte rub wil toevoegen aan de ribs?

Hoe duidelijk het boek en de recepten ook zijn. Ik heb pas 1 gerecht nagemaakt uit dit boek. Ik mis echt een beetje de verschillende technieken en stapjes voor beginners. Misschien een verkeerde inschatting. Maar ik dacht met 300 recepten zullen er ook verschillende technieken in staan? Of in ieder geval suggesties?

Het boek scoort voor mij dan ook een 6,5 denk ik. Het kan vast doorgroeien naar een 7 of zelfs een 8 als ik meer bedreven ben met de kamado.

Groetjes.
Als ik dit zo lees dan is Hete Kolen compleet misschien een betere optie. Hierin staat zeer veel info over Kamado’s, de werking en het gebruik ervan. Daarnaast staan er ook diverse recepten in, deze zijn niet al te ingewikkeld maar bedoeld om de technieken onder de knie te krijgen.
 
Dank voor de tip, ik vind dat echt niet kunnen hoor kopietjes van precies dezelfde gerechten in 3 van zijn boeken maar tja wat doe je eraan. Op een of andere manier ben ik echt afgehaakt met Julius Jaspers doordat hij voorstelt om je spareribs eerst te koken voordat je ze op de bbq legt. En hij maakt het inderdaad vaak nodeloos ingewikkeld.
 
Op een of andere manier ben ik echt afgehaakt met Julius Jaspers doordat hij voorstelt om je spareribs eerst te koken voordat je ze op de bbq legt. En hij maakt het inderdaad vaak nodeloos ingewikkeld.
Tja, dat is natuurlijk iets wat naar ons idee niet kan. Echter kun je het door zo te doen niet laten mislukken om malse ribben te krijgen. En dat wil de thuiskok die voor het eerst zelf ribben maakt natuurlijk horen...

Maar..... Koken van vlees.., als mijn vrouw nog niet vegetarisch was, dan zou ze het daar wel van worden.... Wat is dat smerig zeg 😂
 
Thnx @SandyMan voor het delen.

Moet zeggen dat ik eenzelfde soort ervaring heb bij boeken van Jort A. Heb eens zijn eerste boek gekregen en dat is een erg mooi en leuk boek. Ben er blij mee. Later kreeg ik nog eens een kleiner boekje van iemand met wat zomerse recepten van Jort. Ben ff kwijt hoe het exact heet. Een aantal recepten uit zijn eerste boek kwamen hierin terug. Dat is wel een beetje jammer en goedkoop.
Maar of dat nou aan Jort ligt of aan de uitgever......

Dat is ook de reden dat ik terughoudend ben met het vragen van bbq boeken voor kerst e.d. De meeste inspiratie en ideeën doe ik hier op het forum op en als ik eens een mooi stukje vlees heb ga ik graag op het www op zoek naar een lekker recept. Of een combi van meerdere recepten.
 
Thnx @SandyMan voor het delen.


Dat is ook de reden dat ik terughoudend ben met het vragen van bbq boeken voor kerst e.d. De meeste inspiratie en ideeën doe ik hier op het forum op en als ik eens een mooi stukje vlees heb ga ik graag op het www op zoek naar een lekker recept. Of een combi van meerdere recepten.
Heb hier ook een kast vol met kookboeken waar zelden of nooit in wordt gekeken.
Tegenwoordig is het internet ook meer en meer mijn inspiratiebron en voor BBQ-gerechten dit geweldige forum
 
  • Leuk
Waarderingen: Ric
Thnx @SandyMan voor het delen.

Moet zeggen dat ik eenzelfde soort ervaring heb bij boeken van Jort A. Heb eens zijn eerste boek gekregen en dat is een erg mooi en leuk boek. Ben er blij mee. Later kreeg ik nog eens een kleiner boekje van iemand met wat zomerse recepten van Jort. Ben ff kwijt hoe het exact heet. Een aantal recepten uit zijn eerste boek kwamen hierin terug. Dat is wel een beetje jammer en goedkoop.
Maar of dat nou aan Jort ligt of aan de uitgever......

Dat is ook de reden dat ik terughoudend ben met het vragen van bbq boeken voor kerst e.d. De meeste inspiratie en ideeën doe ik hier op het forum op en als ik eens een mooi stukje vlees heb ga ik graag op het www op zoek naar een lekker recept. Of een combi van meerdere recepten.
Heb hier ook een kast vol met kookboeken waar zelden of nooit in wordt gekeken.
Tegenwoordig is het internet ook meer en meer mijn inspiratiebron en voor BBQ-gerechten dit geweldige forum
Thanks beide.
Ik zelf kijk voor BBQ inderdaad ook meer naar internet, maar andere recepten vind ik boeken nog wel leuk.
Ze staan ook leuk, zijn mooi, en als je inspiratieloos bent vind ik het ook wel lekker bladeren..
Maar verder eens met beide: er wordt lang niet zo veel uit gemaakt als dat er recpten in staan.
Boeken waar wij op terug vallen zijn VEG en 5 ingredienten van Jamie Oliver. daar staan wel veel terugkerende recepten in..
 
Heb dit boek als eerste BBQboek cadeau gekregen. Dat hij recepten kopieerd kan echt niet😂
Heb er tot nu 3 uit gemaakt, de Thaise kip (met erg lekkere dipsaus) en bepaalde, eenvoudige marinade voor varken/lam. Super lekker! Zag inderdaad de recepten van spareribs. Het stomen/koken van pspare ribs trekt mij idd ook niet. Sowieso moet ik nog wat oefenen met low 'n slow. Dat buikspek recept met 5 spices was de eerste keer. Erg lekker wel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan