BasBQ
Beef en Steak

Hertensucade met spruitjes

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Vandaag hertensucade, Hasselback aardappel ?n spruitjes van de bbq. Natuurlijk met een heerlijk glas wijn (Corbieres uit de Languedoc).
Hertensucade gekocht bij de Makro (nog geen 9 euro voor 460 gr), wel "even" de zeen verwijderen. Aardappel ingesneden, 5 minuten gekookt (opgezet met koud water) en ruim een uur op de Q. Spruitjes schoon gemaakt, 3 tenen knoflook stukjes rode peper en wat liquid smoke toegevoegd. Olie, peper en zout erbij. Kokend water erop en 6 minuten op hoog vuur op de bbq. Daarna afgieten en op de hoogste stand afgrillen. Idem met de 2 stukken hertensucade. (Max 2 min per kant). Dit was echt ongelofelijk lekker

Spruitjes met knoflookm rode peper, zout en peper

6 minuten koken

Zeen uit de sukade gehaald

Het eind resultaat, sukade nog mooi ros?, spruitjes met een lekkere bite. Heeeeeeerlijk
 
mooie maaltijd, al zijn spruitjes nou niet echt mijn ding  ;)
 
Leo zei:
mooie maaltijd, al zijn spruitjes nou niet echt mijn ding  ;)

Ziet mooi uit! Maar net als Leo, spruitjes zijn niet echt mijn groente

Lust ik! Ook niet zo'n fan van die kleine kooltjes, maar eet ze wel....

Spruitjes waren ook niet mijn ding, maar geloof me, op deze manier zijn ze echt lekker. Ze moeten nog wel een bite hebben en die liquid smoke met peper maakt zelfs die spruitjes heerlijk. Gewoon eens proberen
 
Dood gestoofde spruiten hoef ik ook niet, maar zo lust ik ze wel, een wereld van verschil!
Mooi gerecht :)
 
Ziet er lekker uit. Spruitjes goede tip. Merk dat mijn smaak is veranderd. Als kind vies, maar tegenwoordig erg vind ik spruitjes erg lekker
 
Ziet er lekker uit, aardappelen voorkoken?
 
Prachtig gerecht McPeet.
 
Prachtig bordje Peter! Ziet er zalig uit!

Fulco zei:
Ziet er lekker uit. Spruitjes goede tip. Merk dat mijn smaak is veranderd. Als kind vies, maar tegenwoordig erg vind ik spruitjes erg lekker

Dat, maar die spruitjes ook... de bitterheid is eruit gekweekt.

Met bacon en wat paneermeel krokantjes ook erg lekker!
 
Superjohn zei:
Ziet er lekker uit, aardappelen voorkoken?
Ja, na het insnijden nog even voorzichtig spoelen en dan met koud water opzetten, afhankelijk van de grote 4 a 7 min koken en dan weer iets aflaten koelen in hetzelfde water. Droog deppen en insmeren met gesmolten boter met beetje olijfolie. Dan circa 1 uur op de Q en ieder kwartier weer insmeren met boter/olie. Gaat de laatste tijd altijd goed. Aardappels zijn dan heerlijk
 
Yum! Ik heb laatst ook spruitjes in folie op het ei gehad, dat was geen succes maar ik denk dat ik naast de McPeet's Potatoes ook maar eens de McPeet's Spruitjes moet gaan proberen. Ik vind spruitjes heerlijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan