BasBQ
Beef en Steak

hertenschouder

joeroen

Tondelzoeker
Berichten
14
Ik krijg binnenkort een paar hertenschouders...... Iemand daar een recept voor?
Ik zag verder op het www eigenlijk alleen maar stoofschotels. Dan moet er toch ook wel iets low&slow mee te doen zijn.
 
Pulled Deer lijkt me dan een logische barbecue variant.
 
Kan me zo voorstellen dat het nogal droog vlees is. Daarom even op zoek naar advies hier.
 
Eerst roken en na een tijdje in een bak met vocht is wat ik tegenkom als barbecuebereiding en dat klinkt vrij logisch om het niet te droog te laten worden.

Pulled venison wordt het dan. Dit lijkt me een smakelijk recept. Zij doen het op een pellet smoker, maar indirect is natuurlijk hetzelfde.
 
Ik zat laatst met hetzelfde probleem, maar dan met een reebout.
Wild is natuurlijk zo mager als de pest  :-?

Ik heb daar een demo/ proeverij bij mijn Sligro vestiging mee gedaan

Daar heb ik idd een soort van Pulled Ree van gemaakt, al vind ik het de naam geen eer aan doen.
Eerder iets van oma's draadjesvlees van ree. (Echt super smakelijk comfortfood kan ik je zeggen)

Gestoofd op een bedje van winterse groenten en paddestoelen, met wat Liefmans frambozenbier, geserveerd met een pompoenpuree, en de jus van het wild/ frambozenbier en kalfsglace.

Als je wilt kan ik het recept wel uitschrijven voor je.  (Misschien binnenkort maar eens doen dan)

45958002775_2066596bff_z.jpg
46147598924_5edb84e522_z.jpg


45957996705_fd099db4c3_z.jpg
46147598964_57d4d07ca1_z.jpg


Mac
 
Dat ziet er werkelijk prachtig uit Mac! Dat had ik zeker wel willen proeven  B-)
 
Nou Mac, dat ziet er prima uit.
Moet ik een pen zoeken voor je? B-)
 
Afgelopen weekend pulled deer gemaakt van herten nek.
Avond voor het roken de nek gerubt en vervolgens dik 12 uur in de koelkast gezet. Volgende ochtend nek op ei gelegd bij een temp van 110 gr. Tussen de kolen lagen diverse stukken appelhout. Roken heeft circa 3 uur geduurd, sessie totaal 6 uur. Vervolgens nek op de gasser door laten garen tot 88 gr. Dat voelde goed, maar na het rusten bleek het vlees toch nog lastig van de botten te komen. Volgende keer zou ik doorgaan tot een kerntemp van 95 gr. doordat het vlees nog iets te "taai" was ze in stukjes gesneden en gemend met rasberry bbq saus.
Vlees was overigens ongelofelijk lekker en supermals.
Ik proberen nog wat foto's te uploaden.

Succes met je schouder
 
Terug
Bovenaan Onderaan