BasBQ
Beef en Steak

Hertenrack

 
 

Yaroon

Sprokkelaar
Berichten
28
Hallo luitjes!

Met de kerst ga ik voor de familie een hertenrack bereiden op de bbq. Ik wil dit reverse sear gaan doen, eerst garen op 107 graden tot een graad of 50 en dan afgrillen.

Ik heb al een mooi stuk besteld bij Beef & Steak.
nieuw-zeelands-hert-hertenrack.jpg


Ik heb dit nog nooit gedaan en ben benieuwd of mensen hier op het forum er ervaring mee hebben? En of ze nog tips hebben?

 
geen directe ervaring, maar 40 graden is wel lauw, dan moet de kern tijdens het afgrillen nog flink stijgen?
in dit filmpje van heston voor een rack venison zie je hem uit de sous vide komen die op 60 lijkt te staan.
https://www.youtube.com/watch?v=gPg7T20HSos
(ik heb het recept geloof ik wel, als je wil ga ik wel even zoeken naar dat boek)

low en slow lijkt me sowieso een prima manier!
 
Ik bedoelde eigenlijk 50 graden. Foutje! Wat voor recept heb je misschien liggen?
 
Yaroon zei:
Ik bedoelde eigenlijk 50 graden. Foutje! Wat voor recept heb je misschien liggen?
van hestons feast, uit het filmpje in mijn link. ik denk dat je met 50C goed zit. sausje erbij en klaar!
 
Marieken zei:
Yaroon zei:
Ik bedoelde eigenlijk 50 graden. Foutje! Wat voor recept heb je misschien liggen?
van hestons feast, uit het filmpje in mijn link. ik denk dat je met 50C goed zit. sausje erbij en klaar!
Ben wel benieuwd naar het recept. Het filmpje houdt op bij 2 minuten dus ben wel benieuwd wat hij er uiteindelijk mee doet.
 
Bedankt! Ik zal het binnenkort is even bekijken! En uiteraard hoor je wat het geworden is ;)
 
Yaroon zei:
Marieken zei:
Yaroon zei:
Ik bedoelde eigenlijk 50 graden. Foutje! Wat voor recept heb je misschien liggen?
van hestons feast, uit het filmpje in mijn link. ik denk dat je met 50C goed zit. sausje erbij en klaar!
Ben wel benieuwd naar het recept. Het filmpje houdt op bij 2 minuten dus ben wel benieuwd wat hij er uiteindelijk mee doet.

nog eens gezocht in het kookboek van de serie maar dit recept zit er dan net weer niet in...  #-o
 
spannend hoor, ben benieuwd naar het eind resultaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan