BasBQ
Beef en Steak

Hertenbout bovenbil van 1kg. Hoe lang op 110 graden roken?

 
 

Gilles

Stoker
Berichten
279
Morgen komt de schoonfamilie eten. Naast asperges, aardappel kroketten en sugarsnaps staat ook king crab op het menu en heb ik een hertenbout bovenbil van 1kg. Hoe lang moet ik deze ongeveer op 110 graden roken voor een kerntemp van 50 graden? Dan weet ik hoe lang van te voren ik moet beginnen.

Ik wil ze daarna op 250 graden kort van een korstje voorzien.
 
Ik zou ruim vantevoren beginnen(uur of 3?). Als het vlees de gewenste kerntemperatuur heeft, inpakken in folie en handdoeken om warm te houden. Net voor het serveren de sear doen.
Succes!
 
Afgrillen. Direkt boven het vuur, om de buitenkant te kleuren (en extra smaak te geven) en een beetje vet te branden :D
Zoals je zelf aangeeft; het korstje geven.
 
Boutje was overigens in 1.5 uur warm ...  X( toch maar even ingepakt toen maar het compliment van mijn schoonvader was geweldig "Nog nooit zo'n lekker vlees gehad, boterzacht!"
 
Ehhhhh, volgens mij ben je iets ontzettend belangrijks vergeten  :-O
.
.
.
.
.
iets van lekkere plaatjes voor ons  ;)

Tja, vlees is klaar als het klaar is h?, en niet eerder.
Inschatten van een tijdsduur is altijd lastig, tenzij je het met een bepaalde regelmaat maakt, en dan nog kan er verschil in tijd zijn.
Maar beter iets eerder klaar, dan dat iedereen zit te wachten.

Mac
 
Nee hoor!


Rooksessie
20151226_143602.jpg



Hongerige gezichten
20151226_173748.jpg



Close up van de reebout, paddestoelen mix, zelfgemaakte wildsaus en sugarsnaps
20151226_173805.jpg



De rest van het kerstdiner, o.a. king crab, zelfgemaakte inktvisringen (geen succes), asperges en aardappels uit de oven
20151226_173801.jpg
 
Gilles zei:
Boutje was overigens in 1.5 uur warm ...  X( toch maar even ingepakt toen maar het compliment van mijn schoonvader was geweldig "Nog nooit zo'n lekker vlees gehad, boterzacht!"

hihi ja dat is zoooo irritant maar zoals ze zeggen (ook hier): 't is klaar als het klaar is hahaha. Je hebt er H E L E M A A L nix aan maar het is een waarheid als een koe  B-)
 
Ik lees nu eigenlijk pas dat de inktvisringen geen succes waren.
Wat is daar mis mee gegaan?
Je hebt ze in beslag gedaan, efkes wokken in olie en klaar. Wij maken ze hier zeer regelmatig met veel succes.

Ik hoor het graag.

https://www.youtube.com/watch?v=OT-kq11Q8fU
Wel in het engels maar toch redelijk duidelijk :)
 
Dank je, het waren diepvries inktvissen, misschien verkeerde beslag gebruikt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan