Soms heb je bij de fotowedstrijd een idee, maar dan gaat er helaas ook wel iets mis.
Het plan was een heerlijke wildzwijn stoofpot met kastanjes. Echter heb ik niet superveel ervaring met stoofpotten op de Q en had ik de temperatuur te hoog staan met te weinig vocht. Het resultaat bleek niet meer te redden:
Jammer, uithuilen en opnieuw beginnen. Echter kwam daar nog even een maagzweer overheen en ondanks dat dit niets met elkaar te maken heeft, ben je wel klaar met de stoofpot.
Enfin, genoeg gehuild
.
Maagzweer overleefd, nieuwe poging.
Een paar dagen terug zag ik een heerlijke stoofpot met kabouterbier en dat deed mij gelijk denken aan een vergelijkbaar recept voor La Chouffe biersoep. Oorspronkelijk met rundvlees, maar waarom niet met wildzwijn.
Hieronder even het oorspronkelijke recept, wat ook echt de moeite waard is.
Ik heb het rundvlees vervangen door nekbrood van wildzwijn. En de bouillon door wildfond.
Eerst wat rook meegeven voor 30 minuten op 60 graden.
En ondertussen moet de pitmaster natuurlijk voorproeven. Je moet weten wat je er bij gooit.
Beetje boter in de pan en het vlees aanbakken.
Uitjes er bij, mosterd en tomatenpuree.
Dit afblussen met bier en de bouillon/fond.
Ik heb 2 potten wildfond gebruikt en 4 potten water, totaal ongeveer 2 liter. Echter vond ik em nog iets te flauw, dus nog een groentebouillonblokje toegevoegd op het einde na de bereiding.
Kruiden toevoegen, champignons en even laten pruttelen
.
En ondertussen de pitmaster genieten natuurlijk
.
Wat kan koken toch leuk zijn.
1,5 uur later is eigenlijk alles al klaar.
Simpel, maar oh zo lekker.
Het plan was een heerlijke wildzwijn stoofpot met kastanjes. Echter heb ik niet superveel ervaring met stoofpotten op de Q en had ik de temperatuur te hoog staan met te weinig vocht. Het resultaat bleek niet meer te redden:
Jammer, uithuilen en opnieuw beginnen. Echter kwam daar nog even een maagzweer overheen en ondanks dat dit niets met elkaar te maken heeft, ben je wel klaar met de stoofpot.
Enfin, genoeg gehuild

Maagzweer overleefd, nieuwe poging.
Een paar dagen terug zag ik een heerlijke stoofpot met kabouterbier en dat deed mij gelijk denken aan een vergelijkbaar recept voor La Chouffe biersoep. Oorspronkelijk met rundvlees, maar waarom niet met wildzwijn.
Hieronder even het oorspronkelijke recept, wat ook echt de moeite waard is.
Ik heb het rundvlees vervangen door nekbrood van wildzwijn. En de bouillon door wildfond.
Eerst wat rook meegeven voor 30 minuten op 60 graden.
En ondertussen moet de pitmaster natuurlijk voorproeven. Je moet weten wat je er bij gooit.
Beetje boter in de pan en het vlees aanbakken.
Uitjes er bij, mosterd en tomatenpuree.
Dit afblussen met bier en de bouillon/fond.
Ik heb 2 potten wildfond gebruikt en 4 potten water, totaal ongeveer 2 liter. Echter vond ik em nog iets te flauw, dus nog een groentebouillonblokje toegevoegd op het einde na de bereiding.
Kruiden toevoegen, champignons en even laten pruttelen

En ondertussen de pitmaster genieten natuurlijk

Wat kan koken toch leuk zijn.

1,5 uur later is eigenlijk alles al klaar.
Simpel, maar oh zo lekker.
Laatst bewerkt: