BasBQ
Beef en Steak

Herfst; Kniensbatse in trappist (Konijnenachterpoten in trappist)

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.643
Konijn is van oudsher een door mij veel gegeten gerecht. Vroeger thuis ben ik er achter gekomen wat konijnen doen.....yes. kleine 🐇🐰maken.
Dus er stond zeer frequent konijn op het menu.

Vandaag twee achterpoten gestoofd in trappist. In dit geval een Westmalle dubbel.

De poten 14 h in de marinade gezet. Daarna droog gedept en laten drogen.
IMG_5156.JPG
IMG_5157.JPG

IMG_5161.JPG

Twee Q's klaar gemaakt. Eentje voor het aanbraden van de poten en de de garnituur van de saus. De andere als warmhoud- en stoof Q.

IMG_5159.JPG


Achterpoten kort indirect gegrild tot lekker droog. Daarna aangezet in de DO tot een bruin kleurtje.

IMG_5162.JPG

9305b29b-7091-4405-b589-691efc3d5a5c.JPG

3693d91a-1da3-4dcc-9bf7-5fcddeb1a742.JPG


Pootjes warm gehouden en in de DO de overige ingrediënten aangezet en afgeblust met twee fleskes trappist, een runderbouillonblokje en wat heet water. De poten erbij gedaan en lekker 2h laten stoven. Tijd voor een biertje voor de chef.

IMG_5164.jpg
IMG_5165.JPG


IMG_5166.JPG

IMG_5184.JPG


Als bijlage had ik graag rosti rondjes gemaakt en spruitenspiesjes. De rosti rondjes zijn jammerlijk mislukt. Dus dit is een rosti koek geworden.
Geen fatsoenlijke spruiten voor een spies, dus deze maar met een restant spekblokjes in de skillet gebakken.
Aangezien konijnen van worteltjes houden een paar met olijfolie en honing geglaceerde worteltjes bij gegrild.

IMG_5185.JPG


En dan is het klaar. Buiten foto's gemaakt met kunstlicht is niet top.

IMG_4584.jpg


IMG_4589.jpg


De smaak van het konijn en saus, in combi met de wijn, was zéééér lekker. Zou hem zo weer maken.

IMG_4591.jpg


De bijgerechten completeren het zoetige van de saus prima.
Helaas was buiten al te donker voor een fatsoenlijke foto voor de fotowedstrijd. Het is wat het is. :unsure:
Hoofdzaak, leuke middag gehad, goed gegeten en gedronken . 😋;)

Aangezien de smaak mij zeer kon bekoren doe ik het recept uit werken en separaat voor de liefhebbers posten.
 
Zo’n DO heeft iets magisch en zeker met knien in t zoer..
Ziet er allemaal heerlijk uit!

De recepten zijn zeer welkom.
 
Ziet er weer erg lekker uit Peter. Thuis zijn ze niet zo van wild dus moet dit een x voor mezelf maken, ook geen straf denk ik. Met al die heerlijke herfstgerechten wordt het toch echt snel tijd voor een skillet!
 
Ziet er weer prachtig uit Peter, mooie stoof.
Mooie achterboutjes ook, vreemd genoeg is het heel lang geleden dat ik ze gegeten heb.
Terwijl ik ze elke maand op de snijplank heb liggen.......voor onze tijgers.
20211024_104220.jpg
 
Tsjonge jonge Peter water loopt me in de mond. Heerlijk maal en een lekker dagje buiten koken.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Zo dat is een mooi gerecht!
die gaat op de to-Q lijst.
het recept is zeker welkom.
 
Whats up Doc! Wat zal dit lekker gesmaakt hebben.
 
zo kan de herfst niet lang genoeg duren. Wat een heerlijk bordje eten Peter

mooi kleurtje van je bekvam tafeltje trouwens. (y)
 
Mooi bereide pootjes en bijgerechten (y) dat ziet er heerlijk uit.
De aanschaf van een DO dringt ook hier steeds meer aan :D
 
@ Peter64, Ziet er heerlijk uit. (y)
@ Wico-G, Zeker doen de tijd voor de pruttel potjes komt er weer aan ;)!
 
Het ziet er mooi uit, lekker daggie bezig geweest zo

@rno en konijn werkt nog steeds niet.
Het bekende Flappie verhaal 😱 iets van 1+1. Ik mijn konijn kwijt en bij m’n opa er een aan pootjes aan een touwtje hangend
 
Och Peter, wat ziet dat er heerlijk uit zeg! Leuk om zo met je te proosten!
 
In de tijd van de bomma, elke 2de kerstdag op het bord. Ze is in 2001 gestorven en sindsdien nog maar 1 x konijn op restaurant gegeten. Niemand maakt het nog klaar en als ik het thuis wil klaar maken, is het weer voor mij alleen. Niemand wil 'Stampertje' eten thuis :ROFLMAO:

Maar ga het toch maar eens doen.
 
Net twee konijnenboutjes in de vriezer gevonden, die er nodig uit moeten. Hier even op konijn gezocht en deze post gevonden.
Ziet er heerlijk uit en is precies wat ik zocht.
Zou graag het uitgeschreven recept inzien.
 
Net twee konijnenboutjes in de vriezer gevonden, die er nodig uit moeten. Hier even op konijn gezocht en deze post gevonden.
Ziet er heerlijk uit en is precies wat ik zocht.
Zou graag het uitgeschreven recept inzien.
haha... volg de foto's. :ROFLMAO:.

Ahum. ik snor het ff op en zal het je in een persoonlijk berichtje posten. 😋
 
Deze had ik even gemist Peter. Het is hier echt ontzettend lang geleden dat er konijn gegeten is. Ziet er heerlijk uit. Zodra de kans zich voor doet ga ik het eens maken. TOP
 
Terug
Bovenaan Onderaan