BasBQ
Beef en Steak

Hemelse knorrie

 
 

Smokie

Vuurmaker
Berichten
67
Jaja. Hij mag weer aan morgen met hemelvaartsdag. En we gaan ervoor: knorrie. Hier volgt het verslag in wording.

Via BBQuality een voordeeltje kunnen halen op een Boston Butt. Dus deze besteld in plaats van de procureur. Maandag besteld, woensdag in huis. Mooi dacht ik, kan ik m woensdag in de rub zetten. toch?

A6BF325E-CF65-4654-9075-E35AC29998DD.jpeg


Blijkt t kreng diepgevroren! Nu staat ie in een bak met water te ontdooien in de hoop dat ik m rond 11/12 uur vanavond kan injecteren en rubben. #schietgebedje

to be continued..

Update 22:00
Nou het was een ervaring op zich. Kreeg hem op tijd ontdooit. Voor het eerst het vlees getrimd (viel me eigenlijk wel mee wat er aan zat aan zooi) en geïnjecteerd. Vervolgens een rub erop voor pulled pork die ik nog had staan.


4448D396-36EA-4B5C-9A2A-77A7037FBFA4.jpeg


Saillant detail was dat ik m aardig vind stinken. Werd er een beetje onpasselijk van.
Maar dat schijnt normaal te zijn bij vaccuum verpakte procureursoorten las ik op het forum. Hij was iig luchtdicht en de datum is nog niet bereikt.


F4843997-805C-4DCB-9A94-6921C525BC0E.jpeg


Nu de koelkast in, morgen vroeg op.

update 09:00

Vanmorgen half 7 op door zoonlief (7 maanden oud) dus we konden mooi vroeg aan de slag. Paar mooie grote brokstokken houtskool (brand mooi lang?) erop met wat kleiner gerei van de vorige sessie eromheen.


8304AAED-8020-4E77-B55C-6977B418002A.jpeg


Met 2 appel en 1 kers de platesetter erop en bij 100 graden rooster temp. De boston butt (waar de geur inmiddels af is) erop gelegd.


5B34F90F-557C-4468-A1D8-2B354073D676.jpeg



De voeler van het rooster in de pork en nu ga ik verder op de dome temperatuur. Eens kijken hoe dat wil. We zijn iig van start!

Update 19:00

Smiddags om 2 uur de 5 uur aangetikt, temperatuur was er nog niet helemaal maar wat het eerst komt toch? de glace gezet.


F7C56562-FC45-48B7-8326-DCEEB1E9E111.jpeg


Na 2 uur gewrapped in de folie. Er stak echter een botje doorheen waardoor ik een Dun stukje aluminiumfolie er nog tegenaan heb geplakt om te voorkomen dat t vocht kon ontsnappen.

Rond half 5 was de 88 graden bereikt, geprikt en nog even door laten garen tot 92. ToEn eraf gehaald en laten rusten. Het hele huis rook erna, heerlijk.


66FF90A6-EF67-4CFA-BBC1-933249F0A064.jpeg



Uurtje laten rusten en daarna met de klauwen gepulled. Dat ging eigenlijk minder makkelijk dan met de hand maar het sentiment wil ook wat ;)

Een beetje zelfgemaakte coleslaw erbij en een feestmaal is geboren. Met 3 mannen en 3 vrouwen ruim 2kg vlees verorberd. De reacties waren lovend en de toon voor de bbq’s van dit jaar is gezet.


972ACFC2-0B36-4549-B2EA-38B0FE95707D.jpeg



Dit gaan we zeker vaker doen 🐷
 
Laatst bewerkt:
Zal toch wel aangegeven zijn dat spullen bevroren aangeleverd worden?
laatst bij Beef & Steak in het opmerkingenveld verzocht om het vlees uit de vriezer te halen, ging het die dag erna ophalen, was netjes gedaan
 
Zal toch wel aangegeven zijn dat spullen bevroren aangeleverd worden?
laatst bij Beef & Steak in het opmerkingenveld verzocht om het vlees uit de vriezer te halen, ging het die dag erna ophalen, was netjes gedaan
Oh ongetwijfeld. Als beginner had ik er echter geen rekening mee gehouden.
 
Wel zonde dat je planning in de war is gelopen
 
Bevroren is geen ramp hoor. In een bak water is het vrij snel ontdooit en als het niet ontdooit is injecteer je toch niet, dan heb je alsnog heerlijke pp hoor. En hoe kouder op de bbq des te meer rookring je hebt


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Leuk vooruitzicht morgen. Heerlijk weer en heel de dag bezig met je run :D

Geniet ervan!
 
Nou het was een ervaring op zich. Kreeg hem op tijd ontdooit. Voor het eerst het vlees getrimd (viel me eigenlijk wel mee wat er aan zat aan zooi) en geïnjecteerd. Vervolgens een rub erop voor pulled pork die ik nog had staan.

4448D396-36EA-4B5C-9A2A-77A7037FBFA4.jpeg

Saillant detail was dat ik m aardig vind stinken. Werd er een beetje onpasselijk van.
Maar dat schijnt normaal te zijn bij vaccuum verpakte procureursoorten las ik op het forum. Hij was iig luchtdicht en de datum is nog niet bereikt.

F4843997-805C-4DCB-9A94-6921C525BC0E.jpeg

Nu de koelkast in, morgen vroeg op.
 
Bevroren is geen ramp hoor. In een bak water is het vrij snel ontdooit en als het niet ontdooit is injecteer je toch niet, dan heb je alsnog heerlijke pp hoor. En hoe kouder op de bbq des te meer rookring je hebt


Sent from my iPhone using Tapatalk
Zo heb ik t voor elkaar gekregen. Nu hopen dat die stinklucht iets tijdelijks was 😅
 
Vanmorgen half 7 op door zoonlief (7 maanden oud) dus we konden mooi vroeg aan de slag. Paar mooie grote brokstokken houtskool (brand mooi lang?) erop met wat kleiner gerei van de vorige sessie eromheen.

8304AAED-8020-4E77-B55C-6977B418002A.jpeg

Met 2 appel en 1 kers de platesetter erop en bij 100 graden rooster temp. De boston butt (waar de geur inmiddels af is) erop gelegd.

5B34F90F-557C-4468-A1D8-2B354073D676.jpeg


De voeler van het rooster in de pork en nu ga ik verder op de dome temperatuur. Eens kijken hoe dat wil. We zijn iig van start!
 
Ziet er al goed uit, veel plezier! Zijn dat alle kolen die je hebt toegevoegd? Ik ben nog een absolute leek maar had voor mijn eerste pulled pork toch wel een volle vuurring (medium size kamado) nodig voor 8 uur garen (Fire-Up, misschien gebruik jij wel een hardere soort). Gaat in iedere geval een mooie dag worden zo te zien!
 
Ziet er al goed uit, veel plezier! Zijn dat alle kolen die je hebt toegevoegd? Ik ben nog een absolute leek maar had voor mijn eerste pulled pork toch wel een volle vuurring (medium size kamado) nodig voor 8 uur garen (Fire-Up, misschien gebruik jij wel een hardere soort). Gaat in iedere geval een mooie dag worden zo te zien!
Nou, de grap is dat ik laatst bij mijn maiden run ook weinig had (minder dan dit nog) en in totaal zon 6 uur heb gespeeld en daarna gedoofd. De volgende dag had ik nog flink wat houtskool over voor de volgende sessie.
In het ergste geval gooi ik er bij het glacen of inpakken wat houtskool bij.
 
Ik gebruik inderdaad ook ongeveer zo’n hoeveelheid voor een lange sessie en heb dan vaak ook nog over. Ik heb tot nu toe bijna 4 zakken big block gebruikt. Gister een zak dammers en een zak black ranch meegenomen bij de Sligro om eens te testen. Morgen de black ranch proberen met een stuk buikspek.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Smiddags om 2 uur de 5 uur aangetikt, temperatuur was er nog niet helemaal maar wat het eerst komt toch? de glace gezet.

F7C56562-FC45-48B7-8326-DCEEB1E9E111.jpeg

Na 2 uur gewrapped in de folie. Er stak echter een botje doorheen waardoor ik een Dun stukje aluminiumfolie er nog tegenaan heb geplakt om te voorkomen dat t vocht kon ontsnappen.

Rond half 5 was de 88 graden bereikt, geprikt en nog even door laten garen tot 92. ToEn eraf gehaald en laten rusten. Het hele huis rook erna, heerlijk.

66FF90A6-EF67-4CFA-BBC1-933249F0A064.jpeg


Uurtje laten rusten en daarna met de klauwen gepulled. Dat ging eigenlijk minder makkelijk dan met de hand maar het sentiment wil ook wat ;)

Een beetje zelfgemaakte coleslaw erbij en een feestmaal is geboren. Met 3 mannen en 3 vrouwen ruim 2kg vlees verorberd. De reacties waren lovend en de toon voor de bbq’s van dit jaar is gezet.

972ACFC2-0B36-4549-B2EA-38B0FE95707D.jpeg


Dit gaan we zeker vaker doen 🐷
 
Mooie reportage. Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Je zou het niet zeggen he...

2020-05-22_10h53_57.png

Haha ;)

Mooie run en gefeliciteerd met je knorretje!
 
Mooi dat het gelukt Is. Gefeliciteerd met je sticker
 
Terug
Bovenaan Onderaan