BasBQ
Beef en Steak

Help, we vallen van de wereld

 

Chevy454

Sprokkelaar
Berichten
33
Hallo,

sinds we (mijn vrouw en ik) het low and slow BBQ hebben ontdekt lopen we steeds aan de grenzen van de lokale beschaving.

In het kleine pittoreske Kinrooi (Belgisch Limbabwe) zijn we hemelsbreed 2km van Nederland verwijderd. Helaas lijkt dit voldoende om van de aarde te vallen.

Staartstuk? Picanha? Bavette? Flanksteak? Verder dan een ribeye ben ik niet gekomen bij de lokale verkooppunten. Ik heb al meermaals wereldvreemde blikken gehad van zogenoemde slagerijen.

Tot nu toe hebben we ons met de Makro in Nuth kunnen redden maar een goede slager is nog niet zo eenvoudig te vinden. Het lijkt wel alsof sommigen niet meer willen omdat de markt te klein is buiten de milimeter dikke steaks en worsten.

Om vlees te bestellen via een NLpost afhaalpunt heb ik helaas nog nooit gedaan. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee? En heeft iemand tips voor een goede slagerij regio Roermond, Weert en Sittard?

Groeten,

Een hongerige carnivoor
 
Ik woon net over de grens in Duitsland en heb tot nu toe ??n keer een bestelling van een online slager laten bezorgen bij een NLpost punt hier in de buurt. Helemaal niks mis mee, is prima verlopen. Kreeg wel het idee dat ze het nog niet vaker gezien hadden daar :)
 
Ik dacht dat Beef en Steak ook Belgi? bezorgt.
 
Online bezorging gaat goed komen. Probeer gewoon eens uit en he zal het zien


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Online bestellen gaat prima!
 
Ik woon ook in Belgisch Timboektoe weliswaar aan de andere kant (Maldegem). Na heel wat zoeken en km's gereden te hebben ook nog niet het walhalla gevonden van slager. Je kan al heel wat vinden bij horeca totaal en als je een kaart kan bemachtigen van ispc ?  Binnenkort plan ik een rit naar Dierendonck in Koksijde, hoewel men me al gewaarschuwd heeft voor de prijs een beter alternatief zou De Laet in Antwerpen zijn.
Bij de plaatselijke slager kan je soms wel iets versieren als je er een goede band mee hebt, die willen je soms wel leveren via hun grossier (gaan ze niet doen voor een entrecote of een ribje, reken op een degelijke hoeveelheid)
Ik ben altijd op zoek naar de dingen de je niet zomaar vind en laat het ook niet aan mijn neus voorbijgaan, jammer genoeg heeft dat vaak zijn prijs.
Voor online, maak je geen zorgen. Ik heb al besteld bij vuur en rook, wild Vleesch,... geen enkele problemen gehad en keurig geleverd. Enige nadeel kan zijn is dat je niet ziet wat je koopt en moet vertrouwen op de handelaar. 


Verzonden met Tapatalk
 
Moet je maar eens een bezoekje brengen aan http://www.carmansnv.be/ sponsor van De Filous - No Nonsense BBQ. daar kan je het wel vinden, wel niet zo als ik in T-shirt en korte broek daar loop je in een gigantische koelkast :), Van Limbabwe naar Beringen een goede 40 km, uitstapje waard :D
 
Iedereen bedankt voor de hulp. Ik zal dan maar eens de gok wagen en dan bij een NLpost punt laten leveren.

PietM zei:
Ik woon net over de grens in Duitsland en heb tot nu toe ??n keer een bestelling van een online slager laten bezorgen bij een NLpost punt hier in de buurt. Helemaal niks mis mee, is prima verlopen. Kreeg wel het idee dat ze het nog niet vaker gezien hadden daar :)

Hoe laat heb je het toen opgehaald? Als het pakket om 07.30 geleverd wordt en je haalt het om 19.00 af. Hoe ziet dan er dan uit vraag ik me altijd af.
Zomaar eventjes naar een afhaalpunt gaan is niet altijd mogelijk, moet altijd na de werkuren.

Rochus zei:
Waarom niet de sligro in Roermond? Hebben altijd wel, vind ik, goed spul.

Voor de Sligro moet je toch een pas hebben? Die hebben we dus niet :(

 
Chevy454 zei:
Iedereen bedankt voor de hulp. Ik zal dan maar eens de gok wagen en dan bij een NLpost punt laten leveren.

PietM zei:
Ik woon net over de grens in Duitsland en heb tot nu toe ??n keer een bestelling van een online slager laten bezorgen bij een NLpost punt hier in de buurt. Helemaal niks mis mee, is prima verlopen. Kreeg wel het idee dat ze het nog niet vaker gezien hadden daar :)

Hoe laat heb je het toen opgehaald? Als het pakket om 07.30 geleverd wordt en je haalt het om 19.00 af. Hoe ziet dan er dan uit vraag ik me altijd af.
Zomaar eventjes naar een afhaalpunt gaan is niet altijd mogelijk, moet altijd na de werkuren.

Rochus zei:
Waarom niet de sligro in Roermond? Hebben altijd wel, vind ik, goed spul.

Voor de Sligro moet je toch een pas hebben? Die hebben we dus niet :(
Ik heb het toen aan het eind van de middag opgehaald. Ik denk maar zo: het pakket is sowieso al de hele dag uit de koeling (en waarschijnlijk de nacht ervoor) en de postbode kan ook niet overal om 8 uur 's morgens zijn.
 
PietM zei:
Chevy454 zei:
Iedereen bedankt voor de hulp. Ik zal dan maar eens de gok wagen en dan bij een NLpost punt laten leveren.

PietM zei:
Ik woon net over de grens in Duitsland en heb tot nu toe ??n keer een bestelling van een online slager laten bezorgen bij een NLpost punt hier in de buurt. Helemaal niks mis mee, is prima verlopen. Kreeg wel het idee dat ze het nog niet vaker gezien hadden daar :)

Hoe laat heb je het toen opgehaald? Als het pakket om 07.30 geleverd wordt en je haalt het om 19.00 af. Hoe ziet dan er dan uit vraag ik me altijd af.
Zomaar eventjes naar een afhaalpunt gaan is niet altijd mogelijk, moet altijd na de werkuren.

Rochus zei:
Waarom niet de sligro in Roermond? Hebben altijd wel, vind ik, goed spul.

Voor de Sligro moet je toch een pas hebben? Die hebben we dus niet :(
Ik heb het toen aan het eind van de middag opgehaald. Ik denk maar zo: het pakket is sowieso al de hele dag uit de koeling (en waarschijnlijk de nacht ervoor) en de postbode kan ook niet overal om 8 uur 's morgens zijn.
Vergeet ook niet dat er bij een beetje leverancier icepacks bij zitten. Mijn spullen zijn altijd netjes bevroren geweest ook deze zomer in de hitte. Maakt niet uit begin of einde van de dag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Rochus zei:
Waarom niet de sligro in Roermond? Hebben altijd wel, vind ik, goed spul.

+1

Daarbij is de slager daar een bbq fanaat :)
 
Rochus zei:
Waarom niet de sligro in Roermond? Hebben altijd wel, vind ik, goed spul.
Sligro Vlissingen moet je alvast niet zijn. De slager hier om de hoek heeft meer specialiteiten.
 
Heb je inderdaad een pas voor nodig. Weet niet of je toevallig, zoals bij de makro, een dagpas kunt krijgen? Toen ik een aantal jaren geleden in Geistingen woonde, je weet wel een nog groter gat dan Kinrooi, reed ik voor grotere bestellingen nog wel eens naar Margraten (40 minuten) naar slagerij Kusters, goede kwaliteit en prijs. Daarnaast ben je natuurlijk vanuit jouw gezien zo bij een slager in Weert, als je zoekt op keurslager dan vind je er al meteen een paar. Lijkt me wel dat ze daar iets van je goesting hebben.
 
Wat leuk! We wonen in elkaars buurt  ;)

Woon zelf aan de andere kant van de Maas in Susteren. Ik ben weliswaar pas begonnen met m'n Q-hobby, echter vlees voor de Q (maar ook de rest van onze vleselijke boodschappen)  halen wij altijd bij Slagerij Scheepers in Nieuwstadt (vlak over de grens bij Maaseik. Dit is nog een ouderwetse dorps-slagerij, waar kwaliteit voorop staat. Verbaas je ook niet als je soms in een flinke rij moet aanschuiven...

Prima kwaliteit en vers. Prijs is ook netjes. En bel even van tevoren, dan sta je niet voor verrassingen. En mochten ze je keuze niet op voorraad hebben, zorgen ze dat ze het binnen no-time hebben.

Overigens Sligro ligt ook in Sittard, heb ik een pas van. Mocht je willen kunnen we wellicht iets regelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan