BasBQ
Beef en Steak

Help! Feestje!

 
 
 

NasQ

Gemarineerd
Berichten
1.205
Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Binnenkort heb ik van onze beste vrienden een feestje, waarbij mij gevraagd is om de bbq te verzorgen.

Nu doe ik dit met alle plezier! Maar heb jullie hulp nodig.
Er komen 30 volwassenen eten.
Ik had in gedachte om te maken:
-MOINKballs
-Hamburgers(Spiffs)
-Spareribs
-kipsateetjes

Maar hoeveel moet ik maken van ieder?
Waar moet ik vanuit gaan?

Ik dacht zelf:
3 MOINKballs p.p.
1 Hamburger p.p.
1/3 spareribs p.p.
1 a 2 kipsateetjes p.p.

Graag jullie mening en ervaring:)

Bedankt!!

Gr. Marcel
 
Als het een feestje is met ook salades en stokbrood e.d. heb je aan 300 tot 350 gram per persoon genoeg.
Zo te zien aan je lijstje ga je daar al overheen.
 
Bert zei:
300 tot 350 gram per persoon genoeg.
Zo te zien aan je lijstje ga je daar al overheen.
Zo'n soortgelijke ervaring had ik ook recentelijk in Nootdorp Bert  ;)
 
RedFox zei:
Bert zei:
300 tot 350 gram per persoon genoeg.
Zo te zien aan je lijstje ga je daar al overheen.
Zo'n soortgelijke ervaring had ik ook recentelijk in Nootdorp Bert  ;)

Nee voor jou was de dag tekort ;D
 
touch? !  :D
 
Idd met bijgerechten heb je minder nodig. Beperk je wel tot simpele en vlotte gerechten, maar gezien je lijstje zit je aardig goed.
je wil als eerste vlug een groep voldoende te eten kunnen geven.
De hoeveelheden lijken mij een prima inschatting.
 
Boldeagle +1 zou je wel willen adviseren om de ribbels voor te bereiden zodat ze er met de MOINKS op kunnen bjivoorbeeld
 
maroc zei:
Boldeagle +1 zou je wel willen adviseren om de ribbels voor te bereiden zodat ze er met de MOINKS op kunnen bjivoorbeeld
Die 2 gaan prima samen zonder voorbereiding, mits de timing OK is  ;)
ribsandballspinksteren_zps7985faf7.jpg
 
Moinks en ribs rauw er op en dan tegelijk klaar voor 30 personen? Ik zou het er niet op durven gokken ;)
heb het twee weken geleden gedaan voor 14 volwassenen en een portie kids en ik was blij dat ik eerst een serie ribbels heb klaar gemaakt en ze later alleen nog maar hoefde te verwarmen
 
Wetende dat de MOINK balls 1,5 uur + 15 minuten (i.v.m. glaze) nodig hebben om te garen bij ca 110C kun je terug rekenen vanaf wanneer je ze bij de ribbels op de Q kunt leggen.
Halverwege de inpak periode van de ribbels de MOINK ballen erbij leggen. Zie foto  ;)
Hier al meerdere malen gecombineerd zonder probleem.
En dat kun je dus ook op 2 etages tegelijk doen bij de WSM.

moinkcombi_zps95f9388a.jpg
 
Ik begin om 13 uur ermee, en ik heb me UDS, waar onderin de ribbels kunnen en bovenin de MOINK's.

Hamburgers en sateetjes gaan op de 57 en een leen 47.. :)

Wellicht dus maar 1 sateetje en MOINKballs verminderen naar 2..
 
RedFox zei:
Wetende dat de MOINK balls 1,5 uur + 15 minuten (i.v.m. glaze) nodig hebben om te garen bij ca 110C kun je terug rekenen vanaf wanneer je ze bij de ribbels op de Q kunt leggen.
Halverwege de inpak periode van de ribbels de MOINK ballen erbij leggen. Zie foto  ;)
Hier al meerdere malen gecombineerd zonder probleem.
En dat kun je dus ook op 2 etages tegelijk doen bij de WSM.


Tja kijk, ik heb slechts een etage  :p en een grill  tot mijn beschikking ;D
 
Ik denk dat je redelijk in de richting zit met je aantallen. :)
 
kipsat? vervangen door bavette of Picanha?

Bij de meeste een onbekend stukje vlees en je laat de wat meer het betere BBQ-en zien.
Niets mis met een sateetje op zijn tijd, maar toch.

300 - 350 gram had ik ook met een groep van 30.

Zeker niet schromen om hulp (paar extra handjes) in te schakelen, dit gaat echt niet alleen.
 
Toevallig hier gister nog even over ge-pmd met Piet, ribs dag van te voren 3-2 of 2-2 of whatever. Vervolgens uit folie en laten afkoelen. Dan in een zipper en een dag later het laatste uur samen met de rest op de Q.
 
maussie1982 zei:
Toevallig hier gister nog even over ge-pmd met Piet, ribs dag van te voren 3-2 of 2-2 of whatever. Vervolgens uit folie en laten afkoelen. Dan in een zipper en een dag later het laatste uur samen met de rest op de Q.

Zo bedoel ik het ook  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan