BasBQ
Beef en Steak

help een beginnende bbq'er aub!

F

fozzy444

Gast
Hallo allemaal,

zoals gezegd in mijn kennismakingspost heb ik sedert zondeg een Weber OTP 57. Nu zou ik graag eens pizza's bakken op de OTP. Na het bekijken van filmpjes op Youtube en het gebruik van de zoekfunctie hier op het forum vind ik niet echt een antwoord op mijn vraag. Daarom deze post (lees: vraag tot hulp  ;))!

Ik heb reeds de Weber pizza steen aangeschaft maar heb nog enkele vragen.
- Welke brandstof gebruik ik best om tot 250?C (of hoger) te geraken? Briketten of houtschool of een mengeling en hoeveel?
- Waar plaatsen jullie de brandstof onder de steen of er naast?
- Hoelang moet ik de steen voorverwarmen alvoor de pizza erop te plaatsen?

Alvast bedankt en alle reacties zijn welkom.
Grtn Kevin
 
Goedemorgen,

Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken, maar wanneer ik pizza's maak op m'n Weber, gebruik ik altijd een redelijk volle starter met kokosbriketten. De brandende briketten leg ik niet recht onder de steen, ik heb nl. diverse verhalen gelezen waarbij de steen bij directe verhitting toch knapt.

Ik verwarm de steen meestal een kwartiertje voor, werkt prima voor mij.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/high-fast/la-dolce-vita/

Succes en smakelijk eten alvast.
 
Ik doe het op de volgende manier.

Ik gebruik een grote starter helemaal vol met nog een kop erop met bonfire kokosbriketten. Deze gooi ik gedeeltelijk achter de steen , als ook onder de steen. Hierbij leg ik aan de achterkant nog twee blokken hout. Deksel erop en steen ongeveer 20min warm laten worden. De tempratuur varieert bij mij dan tussen de 320 en 350 graden.

Maar ik denk dat de dikte van de steen ook nog wel wat uit maakt. De steen die ik gebruik is ongeveer 2cm dik.

230d8699807562d2788be409dad067a7.jpg
4bf9fe286b38c41a342112f38432c01d.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan