BasBQ
Beef en Steak

HELP - bevroren ribs voor kerst.

kevin

Tondelzoeker
Berichten
22
Hallo Allemaal,

Ik heb een klein beetje advies nodig.

Ik wilde voor eerste kerstdag ribs maken, en dacht deze vandaag vers te halen bij de Sligro (die ik altijd heb) maar ze hadden ze alleen nog diepvries. Het zijn wel dezelfde ribbels, alleen nu bevroren.

Ik had ze op de dag voor kerst willen maken, zodat ik ze alleen nog hoefte af te grillen met kerst. Hoe doe ik dit nu?

Morgen zou ik ze rubben, maar hoe ontdooi ik ze? En kunnen ze daarna nog een dag terug de koelkast in?

Moet ik ze nu buiten de koelkast bewaren? Of nu in de koelkast leggen? Help!

Alvast bedankt voor jullie adviezen,

Kevin
 
Ik zou ze als het kan vacumeren, en in een bak koud water leggen. Dan ontdooit het snel, zonder dat het al gaat garen.
 
Die mogelijkheid heb ik helaas niet. Ik heb ze voor nu in de koelkast gelegd. Hopelijk zijn ze over 24 uur ontdooit genoeg om te kunnen ontvliezen en rubben...

Als ze morgen ochtend nog niet ontdooit genoeg zijn, dan alsnog maar proberen in een bak met water te leggen?
 
Als je ze in een plastic zak doet en in een emmer water doet werkt het ook. De zak trekt vanzelf dicht om de ribs

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Bart + 1
Meestal worden de ingevroren ribs  verpakt geleverd, zo niet dan zelf in een plastic zakje doen.
Werkt snel.
 
Heb hier ook wel bevroren ribbels in de rub gezet en op de Q gelegd. De temperatuur daalde giga van 110 terug maar 50 (op het rooster).
Geduldig afgewacht (en vuur niet hoger gestookt).
Ik zeg niet dat het ideaal is, maar het ging prima. Duurt hoogstens iets langer :D
 
SilverFox zei:
Heb hier ook wel bevroren ribbels in de rub gezet en op de Q gelegd. De temperatuur daalde giga van 110 terug maar 50 (op het rooster).
Geduldig afgewacht (en vuur niet hoger gestookt).
Ik zeg niet dat het ideaal is, maar het ging prima. Duurt hoogstens iets langer :D

je kan ze dan alleen niet ontvliezen
 
Leo zei:
SilverFox zei:
Heb hier ook wel bevroren ribbels in de rub gezet en op de Q gelegd. De temperatuur daalde giga van 110 terug maar 50 (op het rooster).
Geduldig afgewacht (en vuur niet hoger gestookt).
Ik zeg niet dat het ideaal is, maar het ging prima. Duurt hoogstens iets langer :D

je kan ze dan alleen niet ontvliezen
Sorry, vergeten erbij te vertellen inderdaad. Bij echte haast en ontvliezen:
Ik vul een schone bak met koud/lauw water en doe de bevroren rib er in, rechtstreeks. Na 2 a 3 minuten eruit halen, even water eraf laten lekken (niet te lang, dan bevriest het weer). Meteen de schroevendraaier (of iets anders, ik heb een schroevendraaier die ik uitsluitend hiervoor gebruik) onder het vlies en trekken maar.
Wanneer ik de eerste rib eruit haal voor het ontvliezen, doe ik de 2e in het water. Deze kan uit het water als de 1e ontvliesd is.


Maargoed, ruim de tijd nemen geniet de voorkeur :)
 
SilverFox zei:
Leo zei:
SilverFox zei:
Heb hier ook wel bevroren ribbels in de rub gezet en op de Q gelegd. De temperatuur daalde giga van 110 terug maar 50 (op het rooster).
Geduldig afgewacht (en vuur niet hoger gestookt).
Ik zeg niet dat het ideaal is, maar het ging prima. Duurt hoogstens iets langer :D



Maargoed, ruim de tijd nemen geniet de voorkeur :)


+1
 
Terug
Bovenaan Onderaan