BasBQ
Beef en Steak

HELP! Bbq komt niet op temperatuur.

avr zei:
Denk inderdaad dat als je een aantal gaten in je kolenschaal maakt en een luchtaanvoer in de bodem van je smoker zodat je de luchtaanvoer onder je kolenschaal hebt je al een heel eind op de goede weg bent

Ok?,

Even voor de beeldvorming, deze kolenschaal is de bodem van de smoker.

De Q is als het ware een ton zonder bodem, die kolenschaal hangt onderin en is dus de bodem.

Dus dan blijf het bij gaatjes in de kolenschaal denk ik? Die zijn dan alleen niet regelbaar ofzo.
 
Dan zou ik de luchtregeling in de kolenschaal maken en er een klein kolen rooster in leggen
 
avr zei:
Dan zou ik de luchtregeling in de kolenschaal maken en er een klein kolen rooster in leggen

Ok?, bedankt voor de tip!
Er zit al een klein kolenrooster in.
Een lichtregeling in de kolenschaal is dus een optie.

Hopen dat ik daar wat winst mee boek.

Bedankt voor de tip!
 
Update:

Ik heb contact opgenomen met de verkoper om te informeren naar het eventueel retourneren van de bbq.
Wil graag even weten of dit mogelijk is voordat ik eventueel in de Vuurschaal ga boren en zagen ;)

Even de reactie afwachten dus.
 
Dan toch maar een WSM?
 
Inmiddels reactie ontvangen,

Ik kan hem terugsturen en dan krijg ik mijn geld en gebruikte cadeaubon van bol.com terug.
Netjes van ze.

Ik denk zelf dat dit een betere optie is dan in de bbq te gaan boren en zagen op hoop van zegen.

Nu nog op zoek naar een leuk alternatief
 
Of zelf een UDS maken, kost wat tijd
maar met een beetje zoekwerk hoeft ie niet duur te zijn.
 
avr zei:
Of zelf een UDS maken, kost wat tijd
maar met een beetje zoekwerk hoeft ie niet duur te zijn.

Dat zou inderdaad ook een optie kunnen zijn.
Ik heb mijn offset zelf gebouwd, en dacht nu eens voor de snellere en makkelijkere optie te gaan door te kopen haha.
 
Thom90 zei:
avr zei:
Of zelf een UDS maken, kost wat tijd
maar met een beetje zoekwerk hoeft ie niet duur te zijn.

Dat zou inderdaad ook een optie kunnen zijn.
Ik heb mijn offset zelf gebouwd, en dacht nu eens voor de snellere en makkelijkere optie te gaan door te kopen haha.



Wel sneller.
Wel makkelijker.
Maar als je pech hebt en je gaat voor de goedkoopste oplossing lang niet altijd beter.

Wellicht is die UDS toch een optie voor je.
Succes met je volgende project.  ;) !
 
Of een 2e hands WSM :)
 
SilverFox zei:
Of een 2e hands WSM :)

Daar kan ik wel eens naar kijken ja, misschien kom ik er wel een tegen voor een leuke prijs.
Ik zag dat Barbeqook een soortgelijk model heeft. Enig idee of dat iets is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan