BasBQ
Beef en Steak

Hele kip ,diepvries voor 5,50

 
 

Rdj

Gemarineerd
Berichten
2.307
Zag verleden week bij de jumbo in het diepvries vak hele kip voor €5,50 .
En niet een aanbieding, standaard prijs .
Dacht dat valt te proberen voor aan het spit.
20230211_161011.jpg

Ik heb haar alleen in mijn eigen rub gezet en voor 1,2uur aan het spit op 165 dome temperatuur.
20230211_165443.jpg

20230211_172925.jpg
20230211_173603.jpg

Ik heb alle soorten kip wel gehad van dure tot verse ,bio ,maiskip.
En misschien zijn mijn smaakpapillen niet goed geijkt, maar proef weinig verschil tussen de soorten en het moet echt van het kruiden hebben. 😄
En deze kip komt er zeker vaker hij was heerlijk 😋
 
Ziet er lekker uit.

Het is wel erg dat ik bij het zien van de bbq wist wie de schrijver van dit verhaal was. (Had de naam gemist)
 
Of je het proeft of niet, ik blijf weg van te goedkope kippen. Liever een hoevekip die twee of drie keer zoveel kost maar wel iets van een leven gehad heeft. Geldt natuurlijk voor alle soorten vlees, blijf weg van de kiloknaller aanbiedingen.
 
Of je het proeft of niet, ik blijf weg van te goedkope kippen. Liever een hoevekip die twee of drie keer zoveel kost maar wel iets van een leven gehad heeft. Geldt natuurlijk voor alle soorten vlees, blijf weg van de kiloknaller aanbiedingen.
Dan koop ik de kiloknaller wel , vind het zonde dat ze voor niks zijn dood gemaakt 😉
 
Dan koop ik de kiloknaller wel , vind het zonde dat ze voor niks zijn dood gemaakt 😉
Haha.. In de ideale wereld hebben alle beestjes een goed leven gehad. Helaas gebruiken ze ons consumenten als excuus dat we er niet voor willen betalen.
Ik geloof hier niet in. Er zitten m.i. gewoon te veel schakels tussen die er dik aan willen verdienen. En natuurlijk kost een kip die 2 m2 leefruimte heeft meer dan een die met 26 op 1m2 leeft, maar alles in perspectief. 😉

Enfin dat jij dit niet proeft betwijfel ik. Alleen wanneer je van goed gekruide kip houdt valt dit inderdaad grotendeels weg. Voor kipvleugels gekruid if gemarineerde pak zelfs ik, als ex-poelier, gewoon de standaard kip. Alleen puur het vlees smaakt een Mechelse koekoek echt heel anders dan een standaard kip uit de supermarkt. Maar zo op het spit ga je dit idd niet proeven. Lekker gemaakt hoor
 
Mooi kippie 🐔.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Ik koop deze kippetjes ook regelmatig, zijn prima! Meestal doe ik hem als BCC en dat is altijd prima. Vorige keer had ik er 1 spatchcock bereid en die was wel wat droger. Kan aan de kip gelegen hebben, of aan de bereidingswijze... Kerntemp houd ik altijd op 72.
Ook wel eens een maiskip gekocht á 12 euro, maar die vond ik veel te vet. Overal dikke brokken vet die ik weg moest snijden...
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Ziet er mooi uit! Vindt hem ook wel interessant, en gaat op het lijstje. Wordt overigens online verkocht als braadkuiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Het interessante is dat dit soort producten met een vrij grote zekerheid niet op de meest diervriendelijke manier gemaakt worden maar dat ze wel het meest milieuvriendelijke product zijn. Hoe sneller een beest groeit op zo weinig mogelijk voer, hoe beter het is voor het milieu. Er vanuit gaande dat dezelfde hoeveelheid product nodig is.

Of je dit product zelf wel of niet wilt kopen dat vind ik vanzelfsprekend allemaal prima.
Er is wat mij betreft echter wel wat voor te zeggen om juist dit soort producten te kopen.

Ik heb deze kipjes ook wel eens gekocht en ik proef in ieder geval geen verschil met de kip van de poelier op de markt.
Dat zijn vast ook geen chique hoevekipjes maar toch.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Wij hebben ook ooit zo'n diepvrieskip gehad maar dan de Lidl, die was niet echt lekker te noemen, die is gewoon na 2 happen de kliko in gegaan.
De grill kippen van de poelier zijn vele malen beter, de maiskip van de Hanos was laatst subliem, de Mechelse Koekoek (Hanos) is out of this world.
Ik ga me niet meer wagen aan zo'n diepvries kip

Kippetje ziet er wel smakelijk uit dat wel
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Wij hebben ook ooit zo'n diepvrieskip gehad maar dan de Lidl, die was niet echt lekker te noemen, die is gewoon na 2 happen de kliko in gegaan.
De grill kippen van de poelier zijn vele malen beter, de maiskip van de Hanos was laatst subliem, de Mechelse Koekoek (Hanos) is out of this world.
Ik ga me niet meer wagen aan zo'n diepvries kip

Kippetje ziet er wel smakelijk uit dat wel
Wou dat ik zulke geijkte smaakpapillen had als jou Ewald 😄.
Maar met deze kip was niks mis mee
 
Laatst bewerkt:
Er vanuit gaande dat dezelfde hoeveelheid product nodig is.
Zo valt alles wat krom is recht te lullen.
Als de energie voor de stallen van kernenergie komt, en het voer uit landen waar mais en graan goed is voor de biodiversiteit, levert het bijna nog een goede bijdrage aan het milieu op 😜

Maar als je het niet voor het milieu of de smaak doet.... Een bio-kip of label rouge kip, heeft ook een "iets" beter leven 😉
 
Zo valt alles wat krom is recht te lullen.
Nee, dat is niet zo.
Dat heb ik slechts neergezet om de vergelijking eerlijk te houden. Ik promoot ook helemaal niet dat je dit zoveel mogelijk moet kopen ofzo.

Als alle supermarkten en alle kipverwerkers (bijvoorbeeld voor kattenvoer ofzo) over stappen op beterleven multisterren kippen dan is er dermate veel voer, elektriciteit, brandstof voor vervoer nodig dat dit een enorme milieubelasting oplevert.
Ik bedoel juist aan te geven dat het kiezen is waar je het zwaartepunt wilt leggen. Is dat diervriendelijkheid of is dat milieubelasting?
Hier neem ik helemaal geen stelling in, ik schreef slechts dat ik dat een interessante discussie vind. (Net als overstappen van diesel op benzine, het levert minder fijnstof uitstoot op maar juist meer CO2 en NOx (wederom bij gelijk aantal gereden kilometers) -andere discussie, hoeven we hier niet te voeren)

Dat een Belgische Koekoek lekkerder smaakt dat geloof ik direct en die wil ik ook heus wel eens kopen. Ik bezuinig doorgaans helemaal niet op vlees en af en toe probeer ik ook eens van dit soort el-cheapo dingen.
 
Wat een wereld verbeter geneuzel om een diepvries kip , iedereen moet doen wat hij zelf prima vind en niet met een ander bemoeien .
Gewoon lekker Qen ,🫶
 
Zag verleden week bij de jumbo in het diepvries vak hele kip voor €5,50 .
En niet een aanbieding, standaard prijs .
Dacht dat valt te proberen voor aan het spit.
Bekijk bijlage 49661
Ik heb haar alleen in mijn eigen rub gezet en voor 1,2uur aan het spit op 165 dome temperatuur.
Bekijk bijlage 49662
Bekijk bijlage 49663Bekijk bijlage 49664
Ik heb alle soorten kip wel gehad van dure tot verse ,bio ,maiskip.
En misschien zijn mijn smaakpapillen niet goed geijkt, maar proef weinig verschil tussen de soorten en het moet echt van het kruiden hebben. 😄
En deze kip komt er zeker vaker hij was heerlijk 😋
Dat is wel goedkoop
Ziet er goed uit👍
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Terug
Bovenaan Onderaan